חד"ש על פרישתו הצפויה של ח"כ עודה מהכנסת: מכבדים את החלטתו

יו"ר חד"ש-תע"ל ומייסד הרשימה המשותפת, ח"כ איימן עודה, הודיע אתמול (16.5) על פרישה מהכנסת אחרי יותר משמונה שנים. הוא הבהיר כי אינו מתפטר מהכנסת הנוכחית, והסביר: "חלק מתפקידו של משרת ציבור הוא לדעת מתי לקחת צעד אחורה כדי להסתכל על התמונה הגדולה. לכן קיבלתי את אחת ההחלטות הקשות בחיי: בסיום הקדנציה הזאת לא אתמודד בבחירות הבאות לכנסת". יצוין שעודה מסר על כוונתו לפני כמה ימים למזכיר חד"ש, אמג'ד שביטה; למזכ"ל מק"י עאדל עאמר ולחברי סיעת חד"ש בכנסת.

בסרטון שפרסם בפייסבוק בשפה הערבית הוסיף: "החלטתי לנקוט עמדה אחראית כלפי האחדות הלאומית שלנו בכך שלא ארוץ בפעם הבאה. אשתדל יחד איתכם לבנות את האחדות הרחבה ביותר על בסיס התוכנית הפוליטית שהביאה אותנו ל-15 מנדטים, עם תחושת הכוח המשותפת והאמיתית שלנו". עוד אמר בסרטון: "זכינו ב-15 מנדטים והבאנו גאווה. ראיתי ילדים מריעים למשותפת ומשננים את הסיסמה שלה. ראיתי את קשישים שנאבקים להגיע לקלפי. הרגע הזה חייב לחזור ולבסס את השלבים הבאים".

"אשאר בכנסת כנציג עמי עד תום המושב הזה. ברור שאשאר פעיל במוסדות חד"ש – הבית הפוליטי שלי, אליו יש לי את כל הנאמנות והמחויבות", הוסיף והודה לתומכיו "על כל רגע בשמונה השנים האחרונות". לדבריו, "את השלב הבא אקדיש למטרה הגדולה יותר – כינון שלום בין שני העמים".

בחד"ש הגיבו על החלטתו ומסרו: "חד"ש מכבדת את ההחלטה של ח"כ עודה ומדגישה כי הוא ימשיך לכהן בכנסת עד סוף הקדנציה הנוכחית. לקראת מערכת הבחירות הבאה חד"ש תבחר רשימה חדשה. חד"ש מביעה הערכה עמוקה לאיימן ולמחויבות שלו בכל תפקידיו: כחבר מועצת העיר חיפה, כמזכיר חד"ש וכיו"ר הרשימה בכנסת".

עודה, בעבר מזכיר חד"ש, נבחר לראשונה לכנסת ב-2015 ובאותה שנה נמנה עם מייסדי הרשימה המשותפת. עוד קודם לכן כיהן כחבר מועצת העיר חיפה מטעם החזית ובראשותו הגיעה הרשימה המשותפת ל-15 מנדטים. כעת הוא מכהן כיו"ר ועדת המדע והטכנולוגיה של הכנסת.