חד"ש על הפינוי הברוטלי של תושבי גבעת עמל: ממשלת השינוי בשירות ההון

תושבים בשכונת גבעת עמל ב' יחד עם פעילים חברתיים בהם חברי חד"ש ומק"י בתל אביב, התצברו הבוקר בבתים מחשש שרשות האכיפה והגבייה ומשטרת ישראל יפנו אותם מבתיהם. בסביבות השעה 8.00 כוחות משטרה גדולים החלו להגיע לאזור, חסמו את הרחובות הסמוכים לשכונה ואף מסוק משטרתי חג בשמיים. כ-40 משפחות בגבעת עמל נערכו לפינוי עם כניסת צווי הסילוק מבתיהן לתוקף. זאת בעקבות סירובו של שר המשפטים גדעון סער להתחייב להעברת תקציב ייעודי למשפחות.

הבוקר קרא ח"כ עופר כסיף (חד"ש – הרשימה המשותפת) לעצור את הפינוי: "לתושבי גבעת עמל מגיע פיצוי הולם, לא המשך התעמרות מידי בעלי ההון, העירייה, המשטרה והמדינה. די לאדישות הממשלה והתחמקות שרים מאחריותם. עצרו את הפינוי הברוטלי!".

תושבי גבעת עמל ופעילים, הבוקר, מתבצרים בבתים לקראת הפינוי האלים של המשטרה. ברקע: כרזות נגד שרים הממשלה (צילום: "גבעת עמל – הבית שלנו)

 

חרף קריאתו של ח"כ כסיף וחברי כנסת נוספים מהעבודה ומרצ, כוחות משטרה פינו באלימות את התושבים מבתיהם, היכו פעילים ומנעו גישה מעיתונאים. מחד"ש נמסר:  "הפינוי הזה מוכיח, שוב, את סדר העדיפויות של 'ממשלת השינוי' – נגד העניים, נגד המוחלשים ולמען בעלי ההון. גירוש ברוטלי של תושבים מבתיהם בשביל אינטרסים של טייקוני נדל"ן הוא אות קלון – ואנחנו נוסיף לעמוד לצד התושבים במאבקם הצודק".

חברת מועצת העיר ת"א-יפו מסיעת אנחנו העיר, שולה קשת, הגיעה כבר בשעות הלילה לשכונה ואמרה: "עצוב, כואב, נשבר לנו הלב להיות פה הערב ולהמתין לפינוי התושבים. קהילה שלמה שנמצאת פה עשרות שנים מפונה בחטף ובכפייה לטובת כסף לטייקונים ולעירייה. נמשיך להיאבק כדי שהתושבים יקבלו את כל הפיצויים שמגיעים להם". מתנועת אנחנו העיר נמסר: "אפשר היה להגיע לפתרון הוגן ומכבד. כסף לפיצוי המשפחות שהושג על ידי הסכם פינוי-פיצוי יושב במשרד האוצר. הממשלה לא פועלת להעבירו לתושבים ובכל זאת הפינוי הכפוי יוצא לדרך. זו מדיניות שאנו רואות שקוראת שוב ושוב בחסות העירייה – קיפוח החלשים והעניים לטובת העשירים. זו בחירה פוליטית. זה קורה בדרום תל אביב, זה קורה ביפו, וזה קורה בגבעת עמל. נמשיך להיאבק יחד עם התושבות והתושבים עד שכספי הפיצויים יועברו. תושבי ותושבות גבעת עמל – אנחנו איתכם".

ועד התושבים פרסם אמש רשומה בפייסבוק: "חברות וחברים, אנחנו צריכים אתכם עכשיו. השבוע – פינויים כפויים של 40 משפחות בגבעת עמל – למרות שיש פתרון ממשלתי בהישג יד לסיום הוגן ומכבד בשכונה. המשפחות בכוננות פינוי ומבקשות שתגיעו לשכונה לסיוע ותמיכה במשמרות". בהודעה נאמר עוד כי כבר לפני חודשיים התושבים הוחתמו על מתווה פינוי־פיצוי הוגן ומוסכם. כדי להשלים את המהלך ברמת הפרוצדורה, להבטיח קורת גג חליפית למשפחות ולמנוע פינוי בכוח, נדרשת עכשיו פעולה של שני אנשים – גדעון סער ואיילת שקד. אבל הם אדישים. בואו לעמוד לצידנו – להצטרפות למשפחות במשמרות סביב השעון".

 

סרטון – שולה קשת על הפינוי בגבעת עמל:

https://www.facebook.com/WeCityTLV/videos/640337543627746