חד"ש: על המדינה להגן על זכויות העובדים בזמן מגיפת הקורונה; יש לתמוך בעצמאים ובפרי-לנסרים

חברי הכנסת עאידה תומאסלימאן ועופר כסיף (חד"ש הרשימה המשותפת) פנו במכתב לשרי הממשלה יעקב ליצמן, משה כחלון, אופיר אקוניס ואריה דרעי, בו דרשו להגן על זכויות העובדים בזמן התפרצות מגפת הקורונה. "ישנה דאגה רבה למשק במובנו הרחב דאגה מוצדקת ללא ספק. אך בה בעת, נראה כי נושא הטיפול בזכויות העובדים הרבים הנאלצים להישאר בביתם, או שמאבדים את מטה לחמם, אינו מספק". לדבריהם, יש לדאוג לשני נושאים מרכזיים: ימי בידוד על חשבון ימי מחלה והענקת דמי אבטלה לפרילנסרים ועצמאיים.

ח"כ עופר כסיף במפגש שנערך ביום רביעי האחרון בתלאביב מטעם הסניף המקומי של חד"ש להערכת תוצאות הבחירות לכנסת ה-23 (צילום: זו הדרך)

לדברי ח"כ כסיף "אנו מצויים בשעת חירום, ובצומת שתכריע בין אסון רב מימדים לנזק בהיקף מוגבל. חובתה של המדינה לקחת את המושכות לידיים בעוצמה, לא להטיל את האחריות על האזרח הפרטי, ולא לדבוק בפונדמנטליזם של השוק, כפי שמכנה זאת ג'וזף שטיגליץ לשעבר, כלכלן ראשי בבנק העולמי".

"אם יש הכרח לשבש את סדר היום, כולל סגירה של מקומות הומי אדם ושימוש במשאבים כך צריכה המדינה לעשות. אם צריך לסגור מקומות עבודה אז לסגור מקומות עבודה, ולדאוג לעובדים. אם צריך להשבית בתי ספר ואקדמיה להשבית, אם צריך לגייס סטודנטים לרפואה לגייסם למאמצים, אם צריך להשתלט על מתקני הרפואה הפרטית כדי להנגיש רפואה לציבור הרחב להשתלט, אם צריך להשתמש בבתי חולים ואכסניות לטובת בידוד ומיטות אשפוז להשתמש. אני מתריע: התנערות המדינה מאחריותה לאזרחיה תוביל לתמותה המונית ולנזק חברתי וכלכלי בלתי נסבל", הדגיש.