חד"ש על דורשת להעמיד לדין את האחראים למותה של אבו עאקלה; צעיר נורה בעת שתיעד פשיטה בג'נין

קרוב לארבעה חודשים אחרי שנורתה למוות בג'נין העיתונאית הבכירה שירין אבו עאקלה מרשת אל-ג'זירה, צה"ל פרסם אתמול (שני) תחקיר לפיו "קיימת סבירות גבוהה שאבו עאקלה נפגעה מירי חיילים" במהלך קרב יריות עם מי שזוהו כחמושים פלסטינים.

עד פורסם התחקיר אתמול התנערה ישראל מקבלת אחריות לירי. זאת, למרות כמה תחקירים שנערכו על ידי ארגוני זכויות אדם מקומיים ובינלאומיים קבעו כי אבו עאקלה נורתה מירי חיילי צה"ל. על פי התחקיר, החייל (ששמו לא נמסר) שירה זיהה את העיתונאית כ"חמוש החבוש בקסדה ושכפ"ץ".

ציור קיר עם דמותה של העיתונאית שירין אבו עאקלה (צילום: סוכנות הידיעות סין החדשה)

 

חד"ש מסרה בתגובה לתחקיר צה"ל על מותה של העיתונאית: "הם רוצחים גם עיתונאים. גם הכובשים כבר מודים: שירין אבו עאקלה נורתה 'בסבירות גבוהה' על ידי הצבא. החלטת הפצ"ר שלא לפתוח בחקירה שערורייתית. חד"ש קוראת להעמיד לדין את החייל היורה ואת מפקדיו. חד"ש קוראת לגופים בינלאומיים להתערב ולדרוש צדק לשירין". לדברי ח"כ עופר כסיף (חד"ש – הרשימה המשותפת) "גם צבא הכיבוש כבר מודה שהאש שלו הרגה את שירין. אך מה שהצבא קורא לו טעות זו מדיניות! מדיניות רצחנית כלפיי חייהם של פלסטינים והחלטתה הנקמנית של הפצ"ר שלא לפתוח בחקירה מוכיחה זאת. העולם חייב להתערב בכדי להבטיח צדק לשירין ובשביל להגן על הפלסטינים מעריצות הכיבוש".

ח"כ עאידה תומא-סלימאן (חד"ש – הרשימה המשותפת) הוסיפה "מההתחלה היה ברור שצה"ל הרג את שירין אבו עאקלה. למרות ההגנה האוטומטית על חיילים בשטחים הכבושים, עכשיו אפילו ישראל מודה שהיא אחראית להרג. מי שהרג את שירין חייב לעמוד לדין באשמת רצח. על הקהילה הבינלאומית לוודא שישראל לא תטייח שוב הרג נפשע של אזרחים".

מתוך כך סוכנות הידיעות הפלסטינית ואפא מסרה הבוקר כי צעיר פלסטיני נורה הלילה למוות בג'נין בזמן שתיעד בשידור חי בטיקטוק פשיטה של חיילי הכיבוש בעיר. ההרוג הוא מוחמד מוסא סבאענה, תושב העיר בן 29, שנורה בחזהו. עימותים פרצו במקום בעת שחיילים הרסו את ביתו של רעד חאזם שביצע את הפיגוע הרצחני ברחוב דיזנגוף בתל-אביב באפריל האחרון. ממשרד הבריאות הפלסטיני נמסר כי בחילופי האש נפצעו 16 פלסטינים נוספים.

אלפי בני אדם צפו ברגעיו האחרונים של סבאענה בשידור חי דרך אפליקציית טיקטוק. כ-15 אלף איש נחשפו לשידור מתחילתו ועד סופו. לאחר שנורה הצעיר נפל על הארץ, והצופים יכלו לשמוע את המתרחש אך לא לצפות בו. הצופים אף כתבו תגובות לפיהן "הבחור נפגע!", כשברקע נשמעו אנשים קוראים לאמבולנס.

 

עוד בנושא: https://zoha.org.il/112647