חד"ש מתנגדת להופעתו בנצרת של כומר ומגרש שדים ניגרי התומך בכיבוש

הופעתו המתוכננת בימי ראשון ושני הקרובים בנצרת של הכומר הניגרי טי. בי. ג'ושוע בימי עוררה סערה בעיר בשבועות האחרונים. כך נמסר הבוקר בעיתון "אל אתיחאד". חד"ש ורוב אנשי הדת הנוצרים והמוסלמים בעיר ובאזור פרסמו הודעות גינוי ואף בקרב חברי הקואליציה בעירייה נמתחה ביקורת על ההזמנה. המשטרה נערכת לקהל של כ-15 אלף בני אדם, וברשתות החברתיות מופצות קריאות להפגין ולחסום את הדרכים המובילות להר הקפיצה. הביקורת על בואו של ג'ושוע לנצרת, שנעשית בתמיכת ראש העיר עלי סלאם, חוצה מפלגות ועדות. לג'ושוע קשרים הדוקים עם ראשי שלטון הימין בישראל ועם ארגונים המתנחלים בשטחים הכבושים.

2019-06-20_200825

ג'ושוע בדרכו לישראל (מתוך דף הפייסבוק של כנסייתו)

ג'ושוע הוא מנהיג נוצרי ומגרש שדים שמעריציו מכנים אותו "נביא". הוא עומד בראש "בית הכנסת כנסיית כל העמים" שייסד בניגריה, ארגון שמנהל אתר אינטרנט הנקרא "עמנואל טיוי". באתר נכתב כי ג'ושוע הוא המפיק שלו ש"נתן את הערוץ לשירות האלוהים כדי לשנות חיים, אומות ואת העולם". בערוץ היוטיוב שהוא מפעיל במגוון שפות יש יותר ממיליון מנויים, ובפייסבוק יש לו כ-3.5 מיליון עוקבים. בסרטונים הרבים בערוץ הוא נראה מנהל תפילות בהשתתפות אלפים, שיחות טיפול אישיות וטקסים לגירוש שדים. ברשתות החברתיות מופצים בימים האחרונים סרטונים נלהבים המכריזים על בואו.

הסיעות במועצת העיר נצרת חד"ש וצעירים לשינוי דורשות מראש העיר לקיים ישיבת מועצה כדי לדון בהחלטה להזמין את ג'ושוע לאירוע במתחם ששייך לעירייה, בניגוד לדעתם של רוב התושבים ואנשי הדת בנצרת. "ביקשנו לבדוק את הפרשה הזו לעומק ומדוע עיר כמו נצרת מקבלת אדם כזה, שהוא מוגדר כאסור כניסה במדינות רבות בשל חשדות לפלילים, ובשל קשריו עם גורמים בימין הקיצוני בישראל. מה עוד שהאיש מוכר כמי שצבר הון בצורה שמעלה סימני שאלה רבים", כתבו הסיעות.

עוד נכתב בפנייה לסלאם: "לכן אנו רואים בביקור זה כצעד פסול שמזהם את העיר ואת המורשת וההיסטוריה שלה, דוחים בתוקף את טענתו של ראש העיר שאירוע מסוג יביא לתרומה בגובה מיליון דולר לעיר, ורואים בכסף הזה אם בכלל יש סכום כזה כתרומה פסולה שמזהמת את העיר".