חד"ש י-ם דורש לבטל פיטוריהם של עשרות עובדי העירייה עקב הפרטת שירותי הניקיון

"אין מחילה על פיטורי עשרות עובדים בעיריית ירושלים והפקרת המרחב הציבורי לאינטרסים של ההון הגדול והקבלנים". כך מסר הבוקר (רביעי) סניף חד"ש בירושלים בעקבות הודעות הפיטורים שקיבלו 73 עובדים ניקיון שהועסקו בידי העירייה – בעקבות הפרטת פעילותם. העובדים אמורים לסיים את עבודתם ב-1 בנובמבר הקרוב.

בקשת המחילה שפרסם ראש עיריית ירושלים משה ליאון בפייסבוק והתוספת של פעילי חד"ש בעיר: "לא סולחים!" (מתוך דף הפייסבוק של חד"ש ירושלים)

 

יצוין שהפיטורים וההפרטה נעשים בהסכמת ועד עובדים וההסתדרות. ביוני האחרון במסגרת "רפורמת הניקיון" שמוביל ראש העיר משה ליאון, חתמה עיריית ירושלים על הסכם עם הסתדרות מרחב ירושלים ועם ארגון עובדי העירייה, מאפשר העברת האחריות הכוללת על אחזקת וניקיון הגנים הציבוריים והפארקים למיקור חוץ.

חד"ש ירושלים קוראת לראש העירייה  ליאון "לחזור בו מההפרטה האגרסיבית של אגף שפ"ע ואגף התברואה. לא סתם העירייה בוחרת לפטר עובדים מאגפים אלו, האגפים המוחלשים ביותר, עם עובדים רבים משכבות מוחלשות, קורבנות לקבלנים לספסר בגולגולותיהם ולנצלם. חזור להבטחת הבחירות שלך שתפעל להעסקה ישירה של עובדים תחת העירייה. לא עוד הפרטה – ביטחון, קידום ושגשוג לעובדים – העסקה ישירה, מאוגדת ודמוקרטית".

עוד איחלו פעילי חד"ש הירושלמים "שתהיה שנה בטוחה לעובדות והעובדים באשר הם, שנה של דמוקרטיה, התאגדות, ושירות ללא ניצול. אנו לא רק קוראים לשינוי, אנחנו גם פועלים. הצטרפו למאבק והצטרפו לחזית."