חד"ש ירושלים על הריסת בתים בכפר ולאג'ה: העירייה היא זרוע של הכיבוש

בית ובו שתי יחידות דיור נהרס אתמול (רביעי) בבוקר בכפר ולאג'ה. באחת מיחידות הדיור התגוררה משפחה בת שש נפשות ובשנייה משפחה בת שמונה נפשות. ולאג׳ה הוא כפר בשטחים הפלסטינים הכבושים דרומית לירושלים. בכפר, שחלקו באחריות המוניציפאלית של עיריית ירושלים נחסם מגישה לאדמותיו באמצעות גדר ההפרדה ואילו הבתים שבאחריות העירייה, אינם מקבלים שירותים מוניציפליים כנדרש. מסניף חד"ש בירושלים נמסר "העירייה פועלת כזרוע של הכיבוש. חד"ש ירושלים מגנה את ההריסות, גזל האדמות וקוראת לציבור להרים קול זעקה נגד פשעיה".

הורסים בתים, אתמול, בכפר ולאג'ה (צילום: חד"ש ירושלים)

 

עמותת עיר עמים מסרה שמאז שהכיבוש ב-1967, המדינה מסרבת לאשר תכנית מתאר לחלק המסופח של ולאג'ה, כך שהתושבים לא יכולים לבנות על פי היתרי בניה. רק בארבע השנים האחרונות נהרסו בו 25 בתים. "תושבי ולאג'ה יזמו את הכנתה והגשתה של תוכנית מתאר לכפר – אך במשך שנים ועדות התכנון סירבו לדון בה. בפברואר השנה, לאחר שהתושבים נאלצו לפנות לבג"ץ בנושא, הוועדה דנה בתוכנית המתאר של ולאג'ה ופסלה אותה. עשרות בתים בכפר נמצאים בסכנת הריסה, שמאיימת למעשה לעקור את קהילת ולאג'ה", הדגישו.

לדברי ח"כ עופר כסיף (חד"ש – הרשימה המשותפת) "שתי משפחות איבדו את בתיהן בשיא החום של אוגוסט. הן עשו כל שיכלו כדי לקדם תכנית בנייה חוקית שתאפשר להן לבנות בצורה מוסדרת. אבל לעיריית ירושלים זה לא הספיק. אנחנו חייבים לעצור את ההרס וההתאכזרות ולהתחיל לבנות תקווה".

 

סרטון – הורסים בתים בכפר ולאג'ה:

https://www.facebook.com/ir.amim.7/videos/533681471188680