חד"ש חיפה יוזמת מפגש לקידום הדיאלוג היהודי-ערבי נגד הגזענות והאלימות

מפגש חשיבה ותכנון ערבי-יהודי יתקיים הערב (שני) בשעה 19:00 במועדון אחווה במושבה הגרמנית בחיפה (שדרות בן גוריון 39). מסניף חד"ש חיפה נמסר כי "מטרת המפגש היא לקדם סולידריות בין שני העמים. במפגש יתקיים דיון מעמיק בצעדים עתידיים ובפעילות משותפת". חד"ש תקיים את המפגש בעקבות האירועים האחרונים  בחיפה ובמדינה, ומוזמנים להשתתף בו תושבי העיר, פעילים ונציגי ארגונים.

יו"ר סיעת חד"ש במועצת העיר חיפה, רג'א זעאתרה (צילום: זו הדרך)

 

לדברי המארגנים, הרקע למפגש הוא השבועיים הקשים שעברו על חיפה, שהתבטאו באלימות ובמעצרים ויצרו תחושה של משבר עמוק בין יהודים וערבים. לדבריהם, נוספה לכך הדה-לגיטימציה המחאה נגד מדיניות ממשלת הימין והסתה גזענית שלוחת רסן ברשתות החברתיות תוך קריאות לחרם על שכונות ועסקים ערביים. "עצם קיום המפגש מהווה צעד לקידום דיאלוג, סולידריות ומאבק משותף נגד הגזענות והאלימות", נמסר.

יו"ר סיעת חד"ש במועצת העיר, רג'א זעאתרה, הוסיף: "יהודים וערבים מודאגים מהמצב ויש להם מחויבות עמוקה לחיים המשותפים בעיר. הרעיון הוא להיפגש ולראות איך אפשר לפעול יחדיו ולקדם דיאלוג אמיתי וכן, ובעיקר איך לעמוד בפני כל שיח של גזענות והפרדה. אני מאמין שרוב גדול בקרב הציבור הערבי והיהודי כאחד דוגל, בכל זאת, בחיים משותפים המבוססים על כבוד והבנה הדדיים".