חד"ש ומק"י קוראות להשתתף בהפגנה נגד הכיבוש בכיכר הבימה

מק"י וחד"ש קוראות להשתתפות רחבה בהפגנה שתתקיים הערב (מוצ"ש) בשעה 19:30 בכיכר הבימה בתל-אביב, לציון 54 שנים למלחמת 1967 ולכיבוש – נגד מדיניות הכיבוש וההתנחלות הישראלית ולמען הזכויות הלגיטימיות של העם הפלסטיני, בהשתתפות כוחות וארגונים יהודים וערבים. בין המפלגות, התנועות והארגונים שהביעו תמיכה בקריאה: חד"ש, מק"י, בנק"י, התנועה הערבית לשינוי, תנד"י, המפלגה הדמוקרטית, עומדים ביחד, שוברים שתיקה, יש גבול, מסרבות, לוחמים לשלום, סיכוי, יוזמות אברהם, גוש שלום, פורום מרצ למאבק בכיבוש, פורום המשפחות השכולות, מחזקים וזזים.

בהודעה המשותפת שפרסמו מק"י וחד"ש ערב העצרת נאמר ש"אירועי החודש האחרון הוכיחו שוב שהכיבוש היה ונשאר שורש כל רע. שאי אפשר להתעלם ממנו. שהוא הביצה שעל גדותיה צומחים הפשיזם, הגזענות ותורות העליונות הגזעית. במסגרתו מתבצעים פשעי מלחמה ופשעים נגד האנושות". לדבריהן "ממשלת בנט-לפיד המיועדת אינה נושאת כל בשורה בעניין המדיני. אדרבא – היא תמשיך להתכחש לזכויות העם הפלסטיני, לבנות בהתנחלויות, לייהד בירושלים המזרחית ולספח בשטחי סי. זו ממשלה שתמשיך את מדיניות נתניהו". "הערובה היחידה לשלומם ולביטחונם של שני העמים היא סיום הכיבוש ופירוק ההתנחלויות, והקמת מדינה פלסטינית עצמאית בגבולות ה-4 ביוני 1967 שבירתה ירושלים המזרחית, ושיבת הפליטים לפי החלטות האו"ם", הדגישו.

יצוין שעצרת תמיכה בממשלת בנט שאמורה הייתה להתקיים הערב בכיכר רבין בתל-אביב בוטלה בגלל חוסר היענות. כמה מקבוצות של מתנגדי נתניהו קראו לקיים את העצרת ובהזמנה שהופצה השבוע נכתב "הנאשם מנסה לייצר את הרושם השקרי כי הציבור לא תומך בהקמת ממשלת השינוי. אנחנו הולכים להוכיח בדיוק את ההפך. זה בידיים שלנו לדאוג לתמונת ניצחון של כיכר מלאה באנשים, בעצרת התמיכה בממשלה שתתקיים בכיכר רבין במוצ"ש". אך הבוקר הם מסרו כי העצרת בוטלה "מסיבות טכניות".

האירוע בפייסבוק:

https://fb.me/e/596mDDl9t