חד"ש ומק"י קוראות להצטרף למחאה נגד ההתייקרויות במוצ"ש הקרוב בתל-אביב

חד"ש ומק"י קוראות לחבריהן להשתתף בהפגנה שתתקיים במוצ"ש הקרוב בשעה 19:30 בקריית הממשלה בתל אביב. זאת בהמשך להפגנה שנערכה בסוף השבוע האחרון. מאות מפגינים, חלקם עטויי אפודים צהובים (בהשראת המחאה הצרפתית) חסמו כבישים סמוך למגדלי עזריאלי.

2018-12-19_202238

בין המפגינים שנטלו חלק במחאה על ההתייקרות האחרונה במחירי החשמל, המים ומוצרי המזון – פעילי מק"י, חד"ש ועומדים ביחד. המפגינים קראו: "לא נוותר", "ביבי תתפטר", "האזרחים שווים יותר", "נתניהו הביתה", "זה שוד".

ח"כ דב חנין (חד"ש, הרשימה המשותפת), אמר: "יוקר המחייה העולה והמשכורות הנשחקות הם שני צדיה של אותה מדיניות. הממשלה אינה סופרת את רוב מי שחיים כאן. במקום לאפשר את עליית מחירי הלחם, הארנונה, החשמל והמים, ובמקום לקצץ בשירותים החברתיים, צריך להעלות את השכר, ולייצר פתרונות למשבר הדיור ולעוני".

הפגנה ערביתיהודית נגד יוקר המחייה נערכה למחרת, מוצ"ש, גם בחיפה. בקריאה להפגנה נכתב: "אנחנו מוחים נגד יוקר המחייה ונגד ממשלה המעשירה את העשירים ומרוששת את העניים ומחרחרת גזענות והסתה". ההפגנה התקיימה ביוזמת הסניף המקומי של חד"ש.

יצוין המחאה כבר נושאת פרי: אמש (שלישי) נפגשו מנכ"ל אסם אבי בן אסייג ויו"ר אסם דן פרופר, של תאגיד המזון של החברה הרבלאומית "נסטלה" עם שר האוצר משה כחלון לדיון לילי בשעות הקטנות של הלילה, בו מסרו נציגי האוצר על פעילותם מול רשות החשמל על מנת למתן את העלייה במחירים. מהחברה נמסר כי "לעת עתה" היא דוחה על העלאת מחיר מוצריה.

עוד על המחאה נגד ההתייקרויות בגיליון השבוע של "זו הדרך" (עמודי השער ו-8):

http://maki.org.il/he/wp-content/uploads/2018/12/G48_2018.pdf