חד"ש ומק"י: הפלת נתניהו אינה מכשירה הצבעה לממשלה בראשות בנט

נציגי המפלגות בגוש השינוי המשיכו בשיחות מרתוניות אל תוך הלילה והיום (רביעי) ולפי גורמים המעורים בנושא, "המשא ומתן התקדם מאוד, ורוב הפערים צומצמו וסוכמו לקראת חתימה על ההסכמים הקואליציוניים". אך עד לשעות אחה"צ טרם נחתמו ההסכמים.

יו"ר ימינה, ח"כ נפתלי בנט (צילום: דף האינסטגרם של בנט)

 

יצוין שהמפלגה הקומוניסטית הישראלית (מק"י) והחזית הדמוקרטית לשלום ולשוויון (חד"ש) החליטו על אמש התנגדות לממשלה בראשות יו"ר ימינה, ח"כ נפתלי בנט. "מדובר בממשלה ימנית מובהקת, בהרכבה ובקווי היסוד שלה, שאינה מציעה שינוי מהותי אמיתי מממשלת נתניהו. אין מדובר על מאבק בין שתי דרכים – אלא מאבק על מי יוביל את הימין בישראל. שינוי אמיתי אינו מסתפק בהחלפת נתניהו אלא בהחלפת מדיניות נתניהו: במקום מדיניות של העמקת הכיבוש, ההתנחלויות, הגזענות והידרדרות לפשיזם – מדיניות של שלום והכרה בזכויות העם הפלסטיני, של שוויון אזרחי ולאומי של האזרחים הערבים ושל דמוקרטיה מהותית", נמסר בהודעה המשותפת.

ועוד "תמיכתה של התנועה האסלאמית הדרומית (רע"ם) בממשלה שאינה מתחייבת להפסיק את הטיהור האתני בירושלים המזרחית ואת הפרובוקציות במסגד אל-אקצא, אחרי שהימין הדף אותם, מקנה לגיטימציה למדיניות לשלילת זכויות העם הפלסטיני. המתקפה הפשיסטית של המשטרה ושל כנופיות הימין על הציבור הערבי מוכיחה שכל הפרדה בין הנושאים האזרחיים והנושאים הלאומיים אינה אלא אשליה ואחיזת עיניים. אנו מזהירים מפני הרפתקה תוקפנית חדשה של נתניהו, במטרה למנוע את הסתלקותו מהשלטון. מק"י וחד"ש קוראות לכל הכוחות הדמוקרטים בישראל, יהודים וערבים, להגביר המאבק נגד הכיבוש, הגזענות והפשיזם".

על כך הוסיפה ח"כ עאידה תומא-סלימאן (חד"ש – הרשימה המשותפת) "ממשלה עם מנכ״ל מועצת יש״ע בראשותה, חובבת בושם הפשיזם במשרד הפנים, גזען מושחת במשרד האוצר ואיש ארץ ישראל השלמה בתיק המשפטים – אינה ממשלת שינוי. היא ממשלה ימנית ומסוכנת. להיפטר מנתניהו ולשמור על דרכו היא טעות פוליטית, ואנחנו מתנגדים לה".

 

עוד בנושא:

לא מספיקה מנה גדושה של אנטיביביוטיקה: ייתכן שנתניהו ילך אך דרכו הנפסדת נשארת