חד"ש הביעה תנחומים למשפחות ההרוגים באסון הר מירון – השר אוחנה חייב להתפטר

לפחות 45 בני אדם נהרגו הלילה (שישי) ומעל 150 נוספים נפצעו, בהם שישה במצב אנוש ו-18 במצב קשה כתוצאה מצפיפות בחגיגות הדלקת מדורת ל"ג בעומר במתחם "תולדות אהרון" בקברו של רבי שמעון בר יוחאי במירון. במשך שעות טיפלו כוחות מד"א והצלה בעשרות הנפגעים ופינו אותם לבתי החולים. יצוין שראש הממשלה בנימין נתניהו הגיע אל זירת האירוע והותקף בצעקות מחאה ונזרקו לעברו בקבוקים. לאחר ששוחח עם גורמי המקצוע, רה"מ עזב את המקום.

מחד"ש נמסר "לבנו עם המשפחות שאבדו את יקיריהם ועם הפצועים והנפגעים הרבים. ביום זה אנו עומדים בסולידריות עם הקהילה החרדית כולה. לצערנו, האוכלוסייה החרדית, כמו האוכלוסייה הערבית, היא מטרה להסתה ואלימות מצד אחד, ולהזנחה פושעת מצד אחר. אותה משטרה שתוקפת את המפגינים באלימות מופרזת, מזניחה את חובותיה הבסיסיות באבטחת התכנסות שהסכנה הכרוכה בה ידועה זה שנים וחוזרת על עצמה מדי שנה – וההזנחה הזו עולה בחיי אדם".

יו"ר הרשימה המשותפת איימן עוד (חד"ש) שלח גם הוא את תנחומיו למשפחות ההרוגים ואיחולי החלמה לפצועים. "ממשיך לעקוב בלב כואב אחרי האסון הנורא במירון שהותיר עשרות משפחות אבלות וקרועות. לצד ההלם והאובדן ישנם אזרחים רבים שנרתמים לעזור, ומוכיחים שהסולידריות חוצה לאומים ודתות, ומספקים נקודת אור קטנה בתוך האסון הגדול", מסר עודה.

כוחות ההצלחה, היום בשעות הבוקר המוקדמות, בהר מירון (צילום: איחוד הצלה)

 

ח"כ עאידה תומא-סלימאן (חד"ש – הרשימה המשותפת) הוסיפה: "האסון שקרה הלילה מחריד. תמונות האנשים שנחנקים למוות בזמן שמציינים חג היא בלתי נתפסת. אני מאחלת החלמה לפצועים ונחמה למשפחות הנפטרים". לדברי ח"כ לשעבר ומראשי מק"י, דב חנין (חד"ש), "הכתובת הייתה על הקיר. העדויות ממירון מזעזעות. הלב עם משפחות הנספים ועם הנפגעים הרבים. אלה התוצאות כשדוחסים מאות אלפי אנשים בלי היערכות נדרשת. השר לביטחון פנים אמיר אוחנה חייב להתפטר. עוד היום".

ח"כ עופר כסיף (חד"ש –הרשימה המשותפת) התייחס בצהריים לאסון במירון במהלך הפגנת ה-1 במאי שנערכה במרכז תל-אביב. הוא הביע תנחומים למשפחות הנספים ואף הוא הצטרף לדרישה להתפטרותו של אוחנה. בתחילת התהלוכה משתתפיה עמדו דקת דומיה לזכר ההרוגים במירון (ר' ידיעה נוספת באתר).