חד"ש דורשת לשחרר את כל כספי חוק הפיקדון לטובת הפליטים ומבקשי מקלט

חד"ש דורשת לשחרר את כל כספי חוק הפיקדון לטובת הפליטים ומבקשי מקלט. יו"ר סיעת חד"ש בהסתדות ד'חיל חאמד העביר אתמול (שני) פנייה דחופה ברוח זו להנהגת ההסתדרות החדשה וליו"ר ההסתדרות ארנון בר דויד.

מתנדבות ומתנדבים בדרום תלאביב המספקים מזון לפליטים אפריקאים (צילום: מרכז הפיתוח של הפליטים האפריקאים)

לדברי חאמד "מצב הפליטים ומבקשי המקלט בדרום תלאביב קריטי ופעולות הממשלה דלות ומוגבלות. בשבוע שעבר התבשרנו כי הממשלה תאפשר לפליטים, מבקשי המקלט ומהגרי עבודה למשוך עד 2,700 שקל מהפיקדון שלהם, אך אף אדם לא יכול לחיות ולשלם חשבונות באמצעות 2,700 שקל בחודש". עוד הדגיש יו"ר חד"ש בהסתדרות כי "בכול יום אנחנו מקבלים דיווחים על אנשים שמגיעים לפת לחם, ואנחנו חוזרים ומדגישים את מצוקת קהילת מבקשי המקלט".

מחסומי שפה, נגישות מוגבלת לשירותי רפואה, אובדן הכנסה כמו מיליוני ישראלים, אי הזכאות לדמי אבטלה ועוד הם החלק הארי של הבעיות הקשות שמתמודדים איתם חברי קהילת מבקשי המקלט. יצוין שלפי סקר פנימי של הקהילה כ90% ממבקשי המקלט מובטלים וחסרי עבודה. "אנחנו דורשים פתיחה מלאה של הפיקדונות של מבקשי המקלט שהמדינה מחזיקה בעקבות חוק הפיקדון שעבר בכנסת ביוזמת ממשלת הימין ביוני 2017 כדי לאלץ את מבקשי המקלט והפליטים לנטוש את ישראל. יש למנוע הדרדרות לעוני, רעב ואובדן קורת גג לכ-36 אלף פליטים", מסר חאמד.