חד"ש בעיריית חיפה דורשת להעביר עובדי קבלן להעסקה ישירה

חברת מועצת העיר חיפה ערין עבאדי זועבי מסיעת חד"ש – החברה בקואליציה העירונית דורשת להעסיק את עובדי הקבלן המועסקים על ידה בהעסקה ישירה.  עבאדי זועבי הגישה שאילתה לראש העיר ,יונה יהב, שבה היא דורשת למצוא פתרון במסגרת העסקה ישירה עובדות הקבלן בעירייה להעסקה ישירה. העירייה אמורה לענות לשאילתה כבר בשבוע הבא בישיבת המועצה הראשונה בחודש אפריל.

2017-03-28_205534

עבאדי זועבי סבורה שלרעיון יש תומכים בהנהלת העירייה וגם בקרב חברי מועצת העיר בקואליציה ובאופוזיציה. יצוין שארגונים חיפאיים רבים, בעיקר ארגוני נשים כמו אשה לאשה, עוסקים כבר שנים במאמץ מרוכז להעביר את עובדות הקבלן בעירייה למסלול של העסקה ישירה, שיבטיח את תנאיהן ויאפשר העסקה הוגנת שלהן.

בשאילתה נכתב: "מבדיקה קצרה שנערכה על ידי ארגון אשה לאשה המקדם את הנושא עולה שבניגוד לסברה הרווחת ולפיה העסקה ישירה עלותה למעסיק גבוהה בהרבה מהעסקה באמצעות חברות קבלן, הרי שכיום הדברים אינם כך בהכרח. לפיכך נראה כי שחשוב לבדוק גם ברמה המוסרית וגם ברמה הכלכלית את האפשרות לקדם את המעבר של עובדות הקבלן בעירייה להעסקה ישירה". בין היתר מועסקות בעירייה עובדות ניקיון ואף עובדות הסוציאליות להעסקה הפוגענית.

"יש עובדות סוציאליות שמועסקות בהעסקה ישירה שעושות את אותה עבודה כמו העובדות שמועסקות כעובדות קבלן, וההבדל הוא בשכר, בתנאים ובאפשרויות קידום, שהם פחות טובים מאלה של העובדות בהעסקה ישירה", הדגישה עבאדי זועבי.