חבר מועצת העיר נצרת: "מטרתו של לפיד היא סיפוח קולות למפלגתו"

פעילי חד"ש יפגינו מחר (שלישי) בעת ביקורו של ראש הממשלה יאיר לפיד בנצרת. אמנם הביקור אינו מוגדר כפוליטי, אלא כ"ביקור עבודה", אבל הוא חלק מהמאמצים להגדלת אחוז ההצבעה של מפלגתו יש עתיד בחברה הערבית. עוד צפויים להשתתף במחאה חברי הכנסת של רשימת חד"ש-תע"ל.

חברי חד"ש בנצרת, ביניהם מזכיר חד"ש מנצור דהאמשה, מפיצים את חומרי ההסברה של רשימת חד"ש-תע"ל בשבת שעברה (צילום: זו הדרך)

 

פיראס חמדאן, חבר מועצת העיר נצרת מטעם חד"ש, מסר לחדשות 12 שחברי המועצה מתנגדים לביקור וציין כי "מטרתו היא סיפוח קולות למפלגתו של לפיד". הוא הוסיף כי "ביקור בתקופת הבחירות מראה כוונה מובהקת ואינטרס צר לשמירה על כיסא ראש הממשלה, באם כוונתו היא טובת העיר נצרת והחברה הערבית, הוא היה צריך לדאוג לביקור פורמלי ומאז תחילת כהונתו וגם לדאוג לתקציבים, פתרונות לאלימות המשתוללת במגזר הערבי, בעיות דיור ועוד". "התזמון בעיני, בדומה לביקור נתניהו לפני כשנה בתקופת הבחירות ואחרי הביקור קם גל הסתה נגד החברה הערבית כולה", הדגיש חמדאן.

ראש המועצה המקומית דבוריה זוהיר יוסף אמר כי משרד ראש הממשלה הזמין אותו להשתתף בישיבת העבודה המתוכננת במהלך הביקור, אך הבהיר שלדעתו מדובר בתעמולה. "למה עכשיו?", תהה יוסף. "עכשיו הוא נזכר בנו, אבל אנחנו נהיה שם כדי להשמיע ממה סובלות המועצות שלנו. נדבר על הגזענות, האפליה והמדיניות של משטרת ישראל", הוסיף. "האלימות והפשיעה נותרו אותו דבר, ממשלת השינוי אפילו גרועה יותר ממשלות נתניהו".

ראש מועצת ג'יסר א-זרקא, מוראד עמאש, אמר כי גם הוא הוזמן להשתתף בפגישה והביע סקפטיות. "השאלה היא כמה יצליח לפיד להציל את המצב בחברה הערבית תוך כמה ימים, סיכוי קלוש", אמר בציניות. "אני אהיה נוכח, אבל חשוב להיות כדי להשמיע קולנו אנחנו לא תומכים בו ולא במפלגתו".