חברת מועצת העיר חיפה שהירה שלבי: העירייה צריכה להגן על הקהילה הגאה

מהומה פרצה אמש (שלישי) בישיבת מועצת העיר חיפה, לאחר שחבר המועצה יוסי שלום הביא דגלוני גאווה לדיון. בתגובה, יצא מהישיבה חבר המועצה ויו"ר הבית היהודי בעיר, יואב רמתי, וחזר עם דגל ישראל גדול וחולצה שעליה נכתב "כבד את אביך ואת אמך". בעקבות המעשה פרץ ויכוח קולני בין חברי המועצה, והישיבה הופסקה.

מצעד הגאווה ברחובות חיפה (צילום: עיריית חיפה)

 

שלום הביא דגלוני גאווה לישיבה במחאה על תגובת ראשת העיר עינת קליש-רותם לתלונה על ספרנית בעיר, שהציבה בחודש שעבר דגלון גאווה בפינת העבודה שלה בספרייה. "יש להיות רגישים מאוד עם הבעת עמדות אישיות במקומות עבודה ולהימנע מכך", כתבה אז קליש-רותם, שלא נכחה אמש בישיבה.

רמתי, שהציע בעבר לערוך רשימה של סוחרים ערבים בשוק תלפיות בחיפה לפני הבחירות המוניציפליות האחרונות, אמר ל"הארץ": "שאלתי את הסדרנים אם כל אחד עושה מה שבא לו בשטח הציבורי, ואמרו לי שכן". בתגובה, כך אמר, הוא החליט להיכנס למועצה עם דגל ישראל ועם חולצה שעליה נכתב "כבד את אביך ואמך".

בתגובה למעשיו של רמתי, אמרה חברת המועצה שהירה שלבי מסיעת חד"ש ש"מה שקרה במועצת העיר הוא בושה וחרפה וגם מסוכן. הקהילה הלהט"בית היא בעלת זכויות שוות כמו כל אדם אחר וכמו כל אישה אחרת שנמצאת בעיר הזאת ואנשים שנמצאים בעולם הזה". שהירה שלבי הדגישה: "אני באופן אישי מאמינה בזכויות הקהילה הלהטב"ית כזכויות אדם וכזכויות אישה. אני גם מאמינה שאנחנו כעיר וכעירייה צריכים להגן על הקהילה הגאה מפני ההתקפה ממנה סובלים חבריה. בשבוע שעבר נדקר בחור וכמעט נרצח בגלל הנטיות המיניות שלו ובגלל הגזענות נגד הקהילה הזאת. לפני שנה נדקרה בחורה למוות במצעד הגאווה בירושלים זה לא איום סרק זה איום אמיתי. זה פגיעה, זו תוקפנות, זו אלימות נגד קהילה שלמה ולנו אסור להשלים עם זה. מה שקרה היום בעיר זה אות אזהרה בשבילנו בשביל להגן על הזכויות של הקהילה הזאת ובשביל גם לעשות דברים בפועל לפתח שירותים, לפתח מרכזים בשביל הקהילה הזאת על מנת להגן עליה. זה התפקיד שלנו וזו זכותם".