חברת החשמל המצרית חידשה את הזרם לרצועת עזה לאחר חודשיים ניתוק

חברת החשמל בעזה הודיעה בשבוע שעבר ששניים מתוך שלושת הקווים המספקים חשמל לרצועה ממצרים חזרו לפעול. ביום שלישי האחרון החברה הודיעה שגם הקו השלישי תוקן וחזר לפעול, וביחד הקווים מספקים לרצועה 23 מגהואט של חשמל.

הקווים היו מושבתים יותר מחודשיים, מה שהחמיר את מצוקת החשמל בעזה, לאחר שישראל הפחיתה ביוני את כמות החשמל שהיא מוכרת לרצועה מ-120 ל-70 מגה ואט בלבד, לבקשת הרשות הפלסטינית.

1

לפי מוחמד ת'אבת, דובר החברה לחלוקת חשמל בעזה, עם חזרת הקווים ממצרים החברה מתאמצת כעת לעבור לשגרת חלוקת חשמל של שש שעות אספקה על כל 12 שעות ניתוק. לדברי גישה "זהו שיפור מהשגרה אליה התרגלו שני מיליון התושבים בעזה מאז הופחתה אספקת החשמל מישראל, שהיתה שגרה של ארבע שעות חשמל ברציפות לכל היותר על כל 12ויתר שעות של נתק".

מאז 26 באוגוסט, תחנת הכוח היחידה בעזה מפעילה שלוש טורבינות ומפיקה 67 מגהואט, זאת לאחר מספר שבועות בהם התחנה הפעילה טורבינה אחת או שתיים, לפי אספקת הסולר ממצרים. בסך הכל, יחד עם החשמל שנרכש ממצרים ומישראל, כמות החשמל העומדת לרשות חברת החשמל בעזה עומדת כעת על כ160 מגהואט, כ-75 אחוזים מהכמות שהיתה זמינה עד אמצע אפריל. הכמות הזו מהווה רק כשליש מכמות החשמל שנדרשת כדי לקיים חיים תקינים בעזה.

לדברי גישה "אף שחזרת האספקה ממצרים היא התפתחות מעודדת, מצב החשמל בעזה עדיין רחוק מאד מלספק. יש למצוא פתרון מידי כדי להחזיר את הכמות הנמכרת מישראל למה שהיתה לפני ההפחתה, כשלב ראשון והכרחי. על כל הצדדים האחראים – הממשלה בפועל בעזה, הרשות הפלסטינית, הקהילה הבינלאומית, מצרים, ובעיקר ישראללחדול מניהול מאבקים פוליטיים על גבם של תושבי רצועת עזה, ולמצוא פתרונות שיאפשרו רשת חשמל מתקדמת ואספקה רציפה 24 שעות ביום"