חברי סיעת חד"ש-תע"ל להרצוג: דמוקרטיה לכולם עם שוויון מלא וצדק חברתי

הנשיא יצחק הרצוג נפגש אתמול (רביעי) עם נציגים מטעם סיעות האופוזיציה ודן עמם על ההפיכה המשטרית של ממשלת הימין. הנשיא קיבל את נציגיהן של סיעת חד"ש-תע"ל, העבודה ורע"מ. זאת, לאחר פגישה הידברות ראשונה שנערכה ביום שלישי בין הצוותים של הקואליציה, יש עתיד והמחנה הממלכתי.

סיעת חד"ש-תע"ל מסרה בתום פגישה עם הרצוג: "הבהרנו לנשיא את עמדתנו – אנחנו מתנגדים לניסיונות השקופים להכשיל את המחאה. הרחבת המרחב הדמוקרטי היא מטרה חשובה, אך לא נסכים לחזור לאחור. זו השעה לכונן דמוקרטיה מלאה ושוויונית ולא להסתפק בשיבה אל הסטטוס קוו אנטה".

לדברי הסיעה "המצב בו החברה הערבית סובלת מאפליה מערכתית ובו מיליוני פלסטינים חיים תחת כיבוש אינו דמוקרטי במהותו. דמוקרטיה חייבת לעגן את השוויון בחוק יסוד, לבטל את החקיקה המפלה את הציבור הערבי ובראשה חוק הלאום. דמוקרטיה היא צדק חברתי לכולם וזכויות אזרחיות ולאומיות שוות. אין לנו כל אמון בהודעת ההשהיה של נתניהו בגלל ניסיון העבר." כמו כן, סיעת חד"ש-תע"ל הזהירה מפני "הקמת מיליציה פרטית בפיקודו של העבריין המורשע בן גביר שתפגע בעיקר בערבים, אבל תפנה את נחת זרועה גם נגד המפגינים. יש לחסום את הקמתה בכל הכוח כחלק מהמאבק נגד ההפיכה המשטרית".

עוד בנושא: https://zoha.org.il/120077