חברי הפרלמנט האירופאי מן השמאל שברו את המצור ונכנסו לעזה; ספינה נוספת הפליגה מקפריסין

 

שמונה חברי הפרלמנט האירופאי מן השמאל שברו את המצור ונכנסו אתמול לעזה. זו הקבוצה הראשונה מאירופה שנכנסה לעזה, דרך הגבול המצרי, וחבריה שהו ברצועה במשך מספר שעות. חברת הפרלמנט מסיעת השמאל המאוחד ומראשי ההתחדשות הקומוניסטית האיטלקית, לואיזה מורגנטיני, מסרה את רשמיה הקשים מן הביקור הקצר לעיתון הצרפתי "הומניטה".

 

"חרף הביקור הקצר, כשעתיים, הרושם הוא קשה ביותר. המשבר ההומניטרי ניכר בכל מקום. לא ניתן למצוא מזון חנויות ונציגי האו"ם מצליחים לחק אך ורק חלב –  שמופנה בעיקר לילדים הרבים" מסר מורגנטיני והוסיפה "דמעות עלו בעניי כל חברי המשלחות לנוכח המראות הקשים. פגשנו אישה שסיפרה לנו על מותם של בעלה, שני ילדיה וגיסה. היא ביקשה מאיתנו: 'תספרו, תספרו באירופה ובכל העולם את מה שראיתם כאן'. אנו נספר את הכל ונמשיך לדרוש הפסקת אש מיידת. ביום רביעי תתקיים ישיבה מיוחדת בנושא בפרלמנט האירופאי ושם נבהיר את עמדתנו". 

 

מתוך כך, הבוקר עזבה את נמל לרנקה, שבקפריסין, ספינה נוספת של התנועה הבינלאומית הנאבקת במצור הישראלי על הרצועה. דוברת הקבוצה מסרה כי "תהיה זו הפעם הששית בה ספינה תנסה לשבור את המצור. ב-30 בדצמבר האחרון ניסינו, אבל חיל הים הישראלי תקפה ספינה נוספת שעל סיפונה היו רופאים וסיוע רפואי לתושבי עזה הפלסטינים". פואד עיידאר, חבר פרלמנט בלגי שהפליג הבוקר מלרנקה מסר במסיבת עיתונאים מאולתרת "ברור שאני חושש. השארתי חמישה ילדים בבית והייתי רוצה לשוב בשלום הביתה. יחד עם זאת, אינני מסוגל לשבת מול מקלט הטלוויזיה ולצפות בפשעים הנעשים בפלסטינים ולא לעשות דבר".