חברי הסיעה הקומוניסטית בפרלמנט היווני לא ישתתפו בשידור נאומו של הנשיא זלנסקי

בדומה לצעד שנקטו חברי הכנסת של הרשימה המשותפת, חברי הסיעה הקומוניסטית בפרלמנט היווני הודיעו אתמול (שישי) שלא ישתתפו בשידור נאומו של זלנסקי. נשיא אוקראינה אמור לנאום בפני חברי הפרלמנט באתונה באמצעות הזום ביום חמישי הקרוב.

סגן יו"ר הפרלמנט היווני ומראשי המפלגה הקומוניסטית, גיאורגוס למברוליס, שגורש מאוקראינה למרות שבא להביע סולידריות עם עמה בעקבות הפלישה הרוסית (צילום מסך: הטלוויזיה היוונית)

 

במכתב ששוגר ליו"ר הפרלמנט, קונסטנטינוס טאסולס, הבהירו חברי הסיעה הקומוניסטית שיחרימו את נאומו של זלנסקי, ויעשו זאת גם וכאשר ינאמו נשיא ארה"ב ג'ו ביידן או נשיא רוסיה ולדימיר פוטין בפני חברי בית המחוקקים. "אנו מתנגדים לפלישה ולמלחמה האימפריאליסטית שמנהלת רוסיה נגד אוקראינה. אנו סולידריים עם העם האוקראיני ודורשים להפסיק מייד את הלחימה, אבל אנו לא תומכים בנשיא זלנסקי, העומד בראש ממשלה ימנית המתייצבת מאחורי המדיניות של ארה"ב ונאט"ו ושאף היא אחראית לסבל הנורא של העם האוקראיני", נאמר במכתב.

עוד מפרטים הקומוניסטים את קווי המדיניות של ממשלת זלנסקי ובהם פגיעה קשה בזכויות העובדים ואיסור פעילותן של 11 מפלגות האופוזיציה כולל המפלגה הקומוניסטית ויתר מפלגות השמאל. כמו כן, הפעילים הקומוניסטים באוקראינה נרדפים על ידי הרשויות ולאחרונה נעצרו מזכ"ל הנוער הקומוניסטי יחד עם חברים נוספים. ועוד: "ממשלת אוקראינה מתירה הפצת תעמולה נאצית, משתפת פעולה עם מיליציות אזוב הפשיסטיות ואף הכריזה על משתפי פעולה עם הכובש הנאצי במהלך מלחמה העולם השנייה כאל 'גיבורי האומה האוקראינית'".  במכתב נמסר כי סגן יו"ר הפרלמנט היווני ומראשי המפלגה הקומוניסטית, גיאורגוס למברוליס יחד עם שני חברי הפרלמנט האירופי קומוניסטים-יווניים נסעו לאוקראינה כדי להביע סולידריות עם עמה, אך גורשו בידי השלטונות.

 

עוד בנושא: https://zoha.org.il/111695