חברי הסגל הבכיר במכללות הציבוריות השובתים זה שבועיים הפגינו מול האוצר בירושלים

חברי הסגל הבכיר בשמונה מכללות ציבוריות הפגינו הבוקר (חמישי) מול משרד האוצר בירושלים במחאה על המשא ומתן התקוע בינם לבין נציגי המעסיקיםהמרצים השובתים מסרו ההסכם הקיבוצי שגובש עלידי ועד ראשי המכללות והמועצה לתכנון ולתקצוב, ועליו חתמו חלק מהמכללות, נוסח באופן חדצדדי, ללא התייעצות עמם.

המרצים שובתים זה שבועיים במכללות ספיר, תל אביביפו, המרכז הטכנולוגי חולון, מכון לב, המכללה להנדסה עזריאלי, מכללת רופין ומכללת כינרתאורי בןצבי, חבר סגל בכיר במכון הטכנולוגי חולון, אמר "ועד ראשי המכללות מתעקשת לגרור את חברי הסגל השובתים למלחמת התשה ממושכת על גבם של הסטודנטים, ובמחיר סיכון הסמסטר, ובלבד שלא ייחתם הסכם משותף לכל המכללות".

2018-11-01_211522

מרצים מפגינים הבוקר מול משרד האוצר בירושלים (צילום: ארגון הסגל במכללת ספיר)

ד״ר תמי רזי, ראש היחידה לקידום ההוראה והלמידה במכללת ספיר, הדגישה את הנזקים של האפליה המתמשכת בין האוניברסיטאות למכללות: "יש לזה נזקים עמוקים ומשמעותיים ארוכי טווח בפרט כשמדובר בסטודנטים שבהרבה מאוד מהמכללות הם דור ראשון להשכלה", אמרה ד"ר רזי.

"במקום לתת להם את המיטב אנחנו נותנים להם את הפירורים של מה שנשאר מהתקציב המנופח של האוניברסיטאות והגיע הזמן לתקן את זה. יש הרבה מאוד חוקרים במכללות שזה דבר מבורך אבל אין לנו את התנאים הראויים למחקר, זה לא רק כי אנחנו רוצים להתקדם ועסוקים בעצמנו אנחנו יודעים שאם אנחנו רוצים להיות מרצים טובים אנחנו צריכים לחקור כדי להתפתח וזה לא מתאפשר בתנאים שיש היום", הוסיפה ד"ר רזי.