חברה במזכירת תא חד"ש באונ' בן גוריון לדין משמעתי בגלל השתתפות בהפגנה ופעילותה הפוליטית

חברה במזכירת תא חד"ש באוניברסיטת בן גוריון, וטן מאדי, הוזמנה בסוף השבוע לבית הדין המשמעתי במוסד להשכלה גבוהה בגלל השתתפות בהפגנה. הדיון יתקיים ביום שני 1 באוגוסט. בקובלנה לבית הדין שהוגשה על ידי הנהלת האוניברסיטה על ידי המזכירה האקדמית, מירה גולומב נאמר כי הסטודנטית "חשודה בהתנהגות שיש בה אי ציות, או סירוב לציית להוראות של הרשויות המוסמכות של האוניברסיטה ובכלל זה: התקנות לגבי פעילות פוליטית והפגנות במקום האוניברסיטה כפי שפורסמו בתקנון האקדמי".

חברה במזכירת תא חד"ש באוניברסיטת בן גוריון, וטן מאדי (צילום: אגודת הסטודנטים אונ' בן גוריון)

 

בדיון ישבו פרופ' אברהם רובין, פרופ' יונתן סיון, אלעד מלול ונורית קריף, התובעת נורית קריף. יצוין שבתלונה לא נכתב על באיזו הפגנה או פעילות פוליטית "אסורה" באוניברסיטה לקחה חלק הפעילה. יצוין שוטן מאדי השתתפה בישיבה של וועדה החינוך של הכנסת והעידה: "אני סטודנטית שסובלת מקמפיין הימין הקיצוני. זה לא אקראי שבחרו להפעיל קמפיין הסתה ורדיפה דווקא נגד שתי סטודנטיות. כתבו עלינו 'שיאנסו אותה' ודברים קשים אחרים. מפחיד אתכם ששיש אישה ערבייה במאבק צודק?".

באותה עת המשטרה ושב"כ עצרו את מרים אבו קוידר סטודנטית באוניברסיטת בן גוריון שבבאר שבע בחשד שפרסמה כעשרה פוסטים ברשתות החברתיות שמביעים הסתה או הזדהות עם ארגון טרור. הסטודנטית נעצרה במהלך הפגנה שנערכה לזכרה של העיתונאית הפלסטינית שירין אבו עאקלה בשטח הקמפוס בידי שני שוטרים שהיו בלבוש אזרחי.

בתגובה להזמנה לדין משמעתי מסרה וטן מאדי: "אינני יודעת במה מדובר. הייתכן שמדובר שהוזמנתי בעקבות ציון יום הנכבה בקמפוס? הרי, האירוע נערך לאחר אישור של שלטונות האוניברסיטה ובתיאום איתם. הוא הסתיים ללא אירועים מיוחדים ומראש מסרנו לאוניברסיטה את תוכן העצרת: נאום, שירים והנפת דגלים".