זעקת המנופאים: עובדי בניין חשופים לטילים בניגוד להוראות פיקוד העורף

למרות הנחיות פיקוד העורף ומתקפת הטילים ביומיים האחרונים, מופעלים על מנופאים לחצים לעלות לעבוד על מנופים בלתי ממוגנים. "הקבלנים מאיימים על חברות כוח האדם שאם המנופאים לא יגיעו יזרקו אותם מהאתרים וחברות כוח האדם מעבירות בתורן את הלחץ למנופאים עצמם", מסר יו"ר ועד המנופאים של ההסתדרות, דן ורשבסקי. לדבריו, גם על עובדים שנאלצים להישאר בבית עם הילדים שלהם, מופעל להגיע לעבודה ולעלות על המנוף.

יו"ר ועד המנופאים של ההסתדרות, דן ורשבסקי (צילום: ההסתדרות)

 

עוד כתב ורשבסקי ברשומה בפייסבוק: "התאחדות הקבלנים, מטה הבטיחות, וכל שאר קברניטי הענף הבנייה תתביישו לכם. אתם מראים את הפנים האמיתיות שלכם וכמה אתם דואגים לבטיחות של פועלים. כבר יומיים מפציצים אותנו. בהרבה אתרים אין מרחב מוגן ולמנופאים בטוח אין".

עוד כתב שהקבלנים מכריחים פועלים לעבוד גם אם אין מרחב מוגן תוך איומים למרות "שיש הוראה ברורה של פיקוד העורף למי שאין מרחב מוגן לא לעבוד עד נתניה. קבלנים מפעילים לחץ על קבלני משנה שלא יקבלו שכר על אותו היום או שיחליפו אותם. תגידו מה לא נישאר לכם טיפה של צלם אנוש ". "אם פועל או מנופאי ייהרג באתר בנייה או יפגע אז תגידו שזה לא שייך לשאלת הבטיחות בענף?", שאל והוסיף "זה באמת מראה כמה אתם דואגים לאנשים. אני מציע לכל מנופאי להקליט שיחות עם מנהלים. אנחנו נדאג גם אם יהיה צורך בעורך דין פרטי לתבוע כל מעסיק שמפחיד מנופאי שאם לא יעבוד יפוטר".