זעם בחד"ש בעקבות הנאום הגזעני של ביבי: 'אתה בדרך הביתה בגלל מצביעי הרשימה המשותפת'

בהופעה גזענית ומסיתה נוספת, ראש הממשלה בנימין נתניהו, אמר אמש (ראשון) כי הקמת ממשלת מיעוט עם הרשימה המשותפת תהיה "נקודת שבר בתולדות המדינה" – משום שראשי כחול לבן "מנהלים משא ומתן עם חברי כנסת שתומכים בארגוני טרור ורוצים להשמיד את המדינה". בנאומו באירוע של הליכוד שהוגדר "כינוס חירום", נגד הקמת ממשלת מיעוט בראשות כחול לבן, הוסיף נתניהו: "אם תקום ממשלת מיעוט כזאת יחגגו בטהראן, ברמאללה ובעזה. כמו שחוגגים אחרי כל פיגוע. זה יהיה פיגוע לאומי היסטורי במדינת ישראל".

נתניהו הוסיף: "מחר ניפגש בכנסת עם כל הסיעות כולן, כי אנחנו מבינים שאנחנו חייבים להיכנס לפעולת חירום מול מצב חירום". בכנס שנערך אתמול בגני התערוכה בתלאביב השתתפו רק כמה מאות מתומכי המפלגה וכל ראשיה. בליכוד קיוו שראשי סיעות "בלוק הימיןחרדי" ישתתפו בכינוס, אך חרף בקשת נתניהו הם החרימו את האירוע. חלק ממאות הפעילים שבאו הניפו כרזות גזענות והקהל התקשה למלא את האולם הגדול.

יו"ר הרשימה המשותפת ח"כ איימן עודה (חד"ש) הגיב לדברי ראש הממשלה ואמר: "נתניהו חתם את מורשתו כעבריין מריר שלא ידע להפסיד, רק לפגוע ולהסית כנגד מי שהיה אמור לשרת". עודה הוסיף כי "כולנו, ערבים ושותפנו היהודים, ננשום אנחת רווחה ביום שילך ונמשיך להיאבק למען שלום, שוויון ודמוקרטיה".

לדברי ח"כ עאידה תומאסלימאן (חד"ש הרשימה המשותפת) כי ההשלכות של ההסתה הזו עשויות להיות חמורות וכי הוא מתיר את דמם ב"טרלול ששובר את כל השיאים". עוד הדגישה תומאסלימאן: "ביבי, אתה מאבד את זה".

ח"כ עופר כסיף (חד"ש הרשימה המשותפת) הוסיף כי נתניהו התיר את דמו ואת דמם של חבריו במשותפת. "מי שלא קם עכשיו נגד ההסתה, יישא באחריות לאסון שיבוא על כולנו", הזהיר כסיף.

ח"כ יוסף ג'בארין (חד"ש הרשימה המשותפת) שאל אמש, בעקבות דבריו של נתניהו: "שותפות עם הרשימה המשותפת היא 'פיגוע'? נתניהו יורד מהפסים. שוב מסית בפראות נגד 20 אחוז מהאזרחים ונגד נציגיהם בכנסת, והפעם גם מתיר את הדם שלנו. ביבי, תתחיל להבין: הזמן שלך נגמר. הסתה וזריעת שנאה הן כל מה שנותר לך. אבל אתה בדרך הביתה, גם בזכות האזרחים הערבים והיהודים שהצביעו עבורנו".