זיופים ואי-סדרים בבחירות להסתדרות המורים; נקבע יום בחירות נוסף ב-25 במאי

תוצאות הבחירות לראשות הסתדרות המורים היו צפויות להתפרסם הבוקר (רביעי), אבל אמש, בין השאר לאור טענות שהושמעו על אי־סדרים בהליך הבחירות, קבע יו"ר ועדת הבחירות, השופט (בדימוס) יעקב שמעוני, כי ביום חמישי 25 במאי יתקיים יום בחירות משלים. 

בהודעה שפרסם שמעוני נכתב כי יום הבחירות המשלים נועד "לאפשר לבעלי זכות בחירה שלא יכלו לממש את זכותם להצביע מתוך שהקלפיות שנועדו להצבעתם לא הגיעו ליעדן. לאור זאת, תוצאות הבחירות יפורסמו עם השלמת ההצבעה".

2017-05-17_200150

מתוך הנחיות סיעת נחל לחבריה לקראת הבחירות

הליך הבחירות, שהתקיים אתמול, התנהל בצורה שערורייתית: קלפיות לא הוצבו, איסדרים בספירת הקולות, בוחרים שלא ניתן להם להצביע כשברקע טענות לאי־סדרים ואף ניתוקי טלפון ותקשורת עם החברה המארגנת.

בין היתר נמסר כי הקלפיות כלל לא הגיעו לעיר אילת, לוואדי עארה ולטירה כך שבישובים אלה לא ניתן היה להצביע. במספר קלפיות המורים הגיעו להצביע אך שם אמרו להם שהם רשומים במערכת שהצביעו ולכן לא יכולים להצביע.

יצוין הבחירות להסתדרות המורים מתבצעות בפתק הצבעה אחד. במתמודדים סיעת חד"ש היהודיתערבית (אותיות ר"פ), סיעת נחל, סיעת אמ"י, ארגון המורים הדתיים, הגננות, מורים ותיקים ועוד. ההצבעה אמורות היו להתבצע ב־150 קלפיות נייחות וב־1,700 קלפיות ניידות. אך גננות רבות מסרו כי לא ידעו היכן להצביע ולחלופין, הקלפיות נסגרו כשהן עדיין בעבודתן, ובקשתן שתישלח קלפי ניידת סורבה. לילי פוקמונסקי, מנהלת המחלקה לגננות בהסתדרות המורים, אמרה כי הליך הבחירות לא התנהל בצורה דמוקרטית וראויה לגוף שצריך בסופו של דבר לייצג אנשי חינוך.