ועד עובדי "רעות" דורש העלאת שכר ותנאים

ועד עובדי עמותת "רעות" המאוגדים בכוח לעובדים קרא הבוקר (שני) שלא להשבית את כלל  פעילות העמותה, המספקת שירותים לכ-600 ממשוקמי נפש. העובדים אמורים היו לשבות במשך שש שעות משעה 11 בבוקר ועד 17:00. עוד התכוונו העובדים להפגין מול לשכת שרת הבריאות בירושלים. השביתה וההפגנה בוטלו בעקבות התערבות של בית האזורי לעבודה שהורה אמש (ראשון) על פתיחת מו"מ בין ההנהלה לבין נציגי העובדים.

 2014-02-24_195237

170 העובדים מוחים על סירוב ההנהלה להיענות לדרישותיהם שהועלו במשא ומתן עם הנהלת העמותה  ובהן: דרישה להעלאת שכר המדריכים (הקרוב היום לשכר מינימום) וכן יצירת מנגנון ותק שיעודד שימור עובדים ויספק אופק תעסוקתי, ובטחון תעסוקתי. "אנו נלחמים כאן על מה שאמור להיות אינטרס משותף לנו, למטופלים ולמדינההבטחת המשכיות בטיפול ע"י מערך עובדים מקצועי וקבוע" מסרה אביה וייס, מרפאה בעיסוק בעמותהכיום תחלופת העובדים הממוצעת בקרב המדריכים היא שנה וחציומרביתם נאלצים לעבוד במקומות עבודה נוספיםעוד קובלים העובדים על גרירת רגליים במשא ומתן, הנמשך כבר למעלה משנה, אך קצב ההתקדמות בו מוגבל, חרף תיווך משרד הכלכלה(בחצי השנה האחרונה). זאת לטענת העמותה בשל לוח הזמנים המוגבל של עורכי דינם ושל המנכ"ל. "השתדלנו ככל הניתן להימנע מכלי השביתה, ולכן לא מימשנו את סכסוך העבודה שהוכרז לפני שמונה חודשים, אך מאסנו בהתעלמות מדרישותינו הבסיסיות", הוסיפה וייס.

יצוין שעמותת "רעות" הנה מחלוצות תחום השיקום בארץ. בין העובדים נמנים מדריכי שיקום, עובדים סוציאליים, אימהות בית, ורכזות דיור והמעניקים סיוע למאות פגועי נפש בדרגות שונות, ב-14 מסגרות דיור ותעסוקה בירושלים, אבו גוש , מזרח ירושלים, עמק חפר, יבנה וראשון לציון. אוכלוסיית הדיירים במסגרות "רעות"  משתנה לפי רמת התפקוד וצרכיהם של המשתקמים, ההוסטלים הכוללניים, למשלמספקים שירות למשתקמים מבוגרים (גילאים 40 עד 70), שעברו אשפוזים ארוכים מאוד במערכת הפסיכיאטרית וזקוקים כיום לליווי 24 שעות ביממה ובכל תחומי החיים וצריכים לשקם הרגלי חיים ומיומנויות בסיסיות ביותרלעומתםשירות של קהילה תומכת או דיור מוגן, מאפשר לדיירים חיים עצמאיים יותר בדירה וליווי על פי צרכים ממוקדים יותר דוגמת שיקום מיומנויות חברתיות או למידת הרגלי עבודה נורמטיביים, המסייעים להם להשתלב בחברה. מרבית העובדים מועסקים כמדריכי שיקום. "מדובר באנשים שאיבדו את המיומנות לחיות בקהילה" הסבירה מרים אלבוקרק, מדריכת שיקום בהוסטל כוללני מעל שלוש שנים. "מישהו צריך לעזור להם לנהל את סדר היום שלהם, מהשקמה בבוקר ועד בישול ארוחת ערב. לחלקם קושי לגשת בעצמם לסיוע רפואי כשהם חולים או להתנהל בצורה נכונה עם נטילת התרופות שלהם. כל המטלות שאנו עושים ביום רגיל (למשל לקום לעבודה, ללכת לבנק, להכין ארוחה, לסדר את החדר, לדבר עם המשפחה)  דורשות פי ארבע מאמץ ואפילו למידה מחדש, הדרכה או תיווך חיצוני. אנחנו המלמדות, המדריכות והמתווכות". וועדת העבודה והרווחה של הכנסת, פנתה לאחרונה לשרת הבריאות בבקשה להתערבות המשרד במשבר , בהמשך לפניית וועד העובדים לפני כחודשתשובת המשרד טרם התקבלה.  ללא שינוי בעמדת הנהלת העמותה ומשרד החינוך, צפוי וועד העובדים להרחיב את הצעדים הארגוניים.

לדף הפייסבוק של התארגנות העובדים:

https://he-il.facebook.com/ovdimreut