ועד עובדי חברת כלל ביטוח קורא ליו"ר הדירקטוריון להתפטר מתפקידו

המאבק בצמרת חברת כלל ביטוח הגיע השבוע לטונים צורמים במיוחד. במכתב שפרסם יו"ר הוועד, יוני רז, קראו העובדים ליו"ר הדירקטוריון, דני נוה להתפטר. בסוף השבוע שיגר נוה מכתב לעובדים ובו הודה להם על "העבודה המסורה בשיא משבר הקורונה", והוסיף כי הם הוכיחו "מסירות ומקצועיות ראויים להערכה רבה. באופן אישי יזמתי את המענק ליוצאים לחל״ת ונתתי דוגמה אישית בקיצוץ בשכרי".

מחאת עובדי כלל ביטוח בעת המאבק לחידוש ההסכם הקיבוצי, לפני שלוש שנים (צילום: ועד עובדים)

בוועד דחו את הדברים על הסף, והגיבו במכתב חריף שפרסמו: "איפה אתה, דני נוה? שבע שנים לא שמענו ממך מילה, שבע שנים אתה יו״ר הדירקטוריון ואנחנו, העובדות והעובדים, שקופים. שבע שנים רעות שהגיע הזמן שייגמרו, ושיתחילו שבע שנים טובות, בלעדיך. לא היינו צריכים לחכות לתקופת הקורונה כדי להבין שהדבר שמר נוה הכי אוהב זה לעבוד מהבית". בוועד הוסיפו "אז דני, תעשה לכולנו טובה: פשוט תישאר בבית שלך בסביון. אנחנו נמשיך לעבוד ללא הפסקה מכל מקום אפשרי". לבסוף נכתב כי "כבר בימים הקרובים אנחנו מתכוונים להתחיל בפעולות מחאה כדי לעזור לדני נוה להניח את המפתחות ולעזוב".

הטלטלה בחברת כלל ביטוח החלה עם הפרסום על כוונתו של יו"ר הדירקטוריון דני נוה להדיח את המנכ"ל יורם נוה ולמנות במקומו את רונן אגסי, בלחץ בעלי מניות המיעוט בחברה בעלי הון. בשבוע שעבר פורסם ב"מעריב" כי המנכ"ל פנה למפקח על הביטוח באוצר, ד"ר משה ברקת, וביקש כי יתערב וימנע את הדחתו.

יצוין שוועד העובדים בכלל ביטוח שיגר ערב ה-1 במאי מסר לעובדים בו נאמר "אפילו הקורונה לא תגרום לנו לוותר על חג הפועלים, האחד במאי המצוין היום. אותו יום היסטורי שהתרחש לפני כמעט 150 שנים, והתחיל את המהפכה העולמית והדאגה לזכויות העובדים. לנו היה את הכבוד והגאווה להצטרף לאותה מהפכה לפני כשבע שנים, כשהקמנו את ועד העובדים הראשון בענף הביטוח. מבטיחים להמשיך ולשמור עליכם במשך כל ימות השנה".