ועד עובדי בנק ישראל מחריף את העיצומים: מתנגדים להעסקה קבלנית

ועד עובדי בנק ישראל מחריף את העיצומים על רקע הרחבת ההעסקה הקבלנית בבנק. הבוקר (רביעי) הורה הוועד לעובדים להפסיק לשתף פעולה עם היועצים החיצוניים בכל חטיבות הבנק, אותם הוא מגדיר כ"עובדי קבלן". במכתב ששלח לעובדים יו"ר הוועד אייל חדד נאמר כי "אנחנו לא מבקשים תוספות שכר, אלא דורשים מההנהלה ומהנגיד והמועצה המנהלית לכבד את הסכם 2019 וההבנות שהם חתומים עליהם, בראש ובראשונה – כדי להחזיר את היציבות לבנק ישראל".

בנק ישראל בקריית הממשלה בירושלים (צילום: בנק ישראל)

 

במכתב שהפיצו אמש לעובדים כתבו חברי הוועד כי "מרגע זה ועד להודעה חדשה, הנכם מתבקשים שלא לשתף פעולה עוד עם כלל היועצים החיצוניים בבנק ישראל, עובדי קבלן שההנהלה מביאה בשל הקושי שלה להתמודד עם המועצה המנהלית. אין מניעה לקיים עמם קשר חברתי, אבל לא יתקיים כל שיתוף-פעולה בנושאי עבודה, אלא באישור מפורש מועד העובדים".

במכתבם מסבירים העובדים כי "הבנק מעסיק עשרות רבות של עובדי קבלן שמוגדרים יועצים חיצוניים בתפקידים מקבילים לאלה של העובדים מן המניין, בעלות שכר גבוהה פי שניים ויותר. זוהי המחשה נוספת לחולשת ההנהלה שבאה לידי ביטוי גם בוואקום הניהולי ומאיימת על יציבותו של בנק ישראל. למרות שאנו בסכסוך עבודה פתוח עם הנהלת בנק ישראל, ניסינו להתחשב בנקיטת העיצומים עד כה מתוך דאגה להתנהלות הבנק. זהו רק מהלך אחד מתוך רבים שמשמעותם בראש ובראשונה בזבוז של מיליוני שקלים בשנה ופגיעה בעובדי הבנק. זו עדות נוספת לקשיי ההנהלה לעמוד מול המועצה המנהלית ולדרוש את התקנים הנדרשים". בוועד הוסיפו כי הם אינם מבקשים תוספות שכר, "אלא דורשים מההנהלה ומהנגיד והמועצה המנהלית לכבד את הסכם 2019 וההבנות שהם חתומים עליהם, בראש ובראשונה – כדי להחזיר את היציבות לבנק ישראל".