ועד טייסי ארקיע מתנגד לפירוק החברה ודורש לנהל את מאמצים להצלתה

ועד טייסי חברת התעופה הישראלית ארקיע מתנגד לפירוק החברה ומדורש לקבל את המושכות בדיונים להצלת החברה לצורך מתן הלוואה מהאוצר. על פי "גלובס" הוועד שיגר מכתב חריף ליו"ר ארקיע, אבי חורמרו, בו הוא מאשים אותו בהתנהלות שמסבה נזק לחברה, על רקע חששם שהבעלים מוביל את ארקיע לפירוק בעקבות העובדה כי לא התקבל עד כה סיוע מהמדינה.

אחד ממטוסי ארקיע החדשים (צילום: ארקיע)

לדברי העובדים חורמרו לא נרתם למאבק להצלת החברה, והם מוסיפים כי התנהלותו מול האוצר כוללת אווירה של "איומים והכפשות". בערב החג סערו הרוחות בקרב העובדים שסברו שמאחורי גבם מתקדם מהלך לפירוק החברה. לטענת הטייסים, "בכל שיחותינו הרבות והענייניות עם מקבלי ההחלטות בכנסת ובממשלה, אנו מבינים את הרצון העז שלהם לסייע, את ההבנה שישראייר וארקיע אינם אלעל ושאפשר לתת להם ערבות מדינה בהקדם האפשרי. אבל אתה, אבי, בוחר לנהל את המו"מ במומחיות שאפיינה את ההתנהלות שלך בארקיע והיא איומים, זלזול בחברה ובעובדיה ונראה שכעת אף זלזול במדינה וברוצים לסייע". "אנו מודיעים לך מראש, לא ניקח חלק במשחק הזה, לא ניתן לך יד לפרק את אחת מהחברות החשובות למדינת ישראל כמוה כגאווה לאומית בכל קנה מידה", הדגישו נציגי העובדים

מבנה הבעלות בארקיע, להבדיל מהחברות התעופה הישראליות האחרות, הוא שונה. 550 העובדים בחברה מחזיקים ב-30% ממניותיה. ב-70% הנותרים מחזיקים האחים נקש, אשר להם עסקים נוספים, בין היתר ברשת המונה 15 מלונות (הרברט סמואל, סטאי ועוד) ובנמל אילת המופרט. הצי של ארקיע מונה 7 מטוסים, רובם מקורקעים בתקופה זו. החברה הפסיקה את טיסותיה לאילת, וכמו ישראייר ואל על עצרה את כל טיסות הנוסעים לחו"ל. בדומה לאל על, רוב עובדי החברה המאוגדים בהסתדרות, הוצאו לחל"ת