ועדת המעקב הקימה אוהל מחאה בקריית הממשלה בירושלים בדרישה למגר את הפשע

בצל העלייה באירועי האלימות בחברה הערבית, ועדת המעקב העליונה של הציבור הערבי בישראל הקימה הבוקר (שני) אוהל מחאה בקריית הממשלה בירושלים. המחאה, בתמיכת הוועד הארצי של ראשי הרשויות הערביות, תתקיים עד ליום רביעי הקרוב. מוועדת המעקב נמסר כי המסר של מחאה יהיה בסימן "רוצים לחיות" ו-"אנו מאשימים את הממשלה באחריות על ההתגברות הנוראית של האלימות בחברה הערבית. על הממשלה וזרועותיה לפעול לעקירה משורש של הפשע וכנופיותיו".

יו"ר ועדת המעקב, מוחמד ברכּה, מסר: "זהו רק צעד אחד משורה רחבה של צעדי מחאה. לא ניתן לממשלה ולו רגע אחד של נחת". "אנחנו נחושים להשמיע את זעקתנו מעל כל במה, בשבוע שעבר ארגנו שיירת מחאה ששיתקה את התנועה בצירים מרכזיים בישראל, השבוע נקים את מאהל המחאה, נתחיל לארגן עצרות שבועיות ותוך חודש נארגן הפגנה ארצית המונית. לא ניתן לממשלה ולו רגע של נחת, ונתבע טיפול מיידי בארגוני הפשע, שלא היו מתחזקים ללא העלמת העין וההשלמה של המדינה, שהגיעה אפילו  לשיתוף פעולה איתם  במקרים לא מעטים, לפי דיווחים רבים גם מתוך המשטרה עצמה", הוסיף.

פעילי ארגונים ותנועות חברתיות הודיעו שבכוונתם להגיע לאוהל המחאה כדי לתמוך בדרישות של ועדת המעקב. התארגנויות של עובדים סוציאליים, עו"סים שלום ועו"סות דמוקרטיה, קראו לעמיתיהן להגיע לאוהל ביום רביעי הקרוב בשעה 13:00. "כעובדים סוציאליים אנו מחויבים למיגור האלימות והפשיעה בחברה הערבית ודרושים מממשלת ישראל לפעול בשיתוף עם רשויות הרווחה לפיתוח תוכניות מניעה, להשקיע בתוכניות טיפול ושיקום נרחבות לאוכלוסיות הנפגעות יום-יום ובהן משפחות, נשים וילדים", נמסר. "לא לאלימות, כן לשלום ולרווחה", הדגישו.

יצוין שוועדת המעקב בתמיכת הועד הארצי של ראשי הרשויות הערביות יזמו שיירות מחאה שיצאו מצפון הארץ והדרום ב-21 במאי האחרון בדרישה למגר את הפשע הגואה. בתום השיירה משתתפיה הפגינו בקריית הממשלה בירושלים.

 

עוד בנושא:

שיעור הרצח הגואה בחברה הערבית: שיירות מהגליל והנגב במחאה על מדיניות ממשלת הימין