ועדת החינוך אישרה התייקרות של 41% בביטוח התלמידים; ח"כ כסיף קרא להשבתה

ועדת החינוך של הכנסת אישרה הבוקר (ראשון) את התייקרות ביטוח התלמידים ב-12 שקלים, זאת לאחר שבמאי כבר אושרה התייקרות של 8 שקלים, כך שבשנת הלימודים הקרובה יתייקר הביטוח ב-41% – מ-49 שקלים ל-69 שקלים לתלמיד. מדובר בביטוח תאונות אישיות ל-2.5 מיליון תלמידים בני שלוש עד 18. משמעות הדבר היא ייקור עלות הביטוח הכללית מ-122.5 מיליון בשנה שעברה ל-172.5 מיליון על פי ההחלטה הנוכחית.

לא ברור מתי בדיוק השנה הילדים יזכו לברכה "שלום כיתה א'" (צילום: אתר התנועה הקיבוצית)

 

מ"מ היו"ר הוועדה, ח"כ משה טור-פז, קרא לחבריה לאשר את העלייה החריגה, בעת שיו"ר מפלגתו וראש ממשלת המעבר, יאיר לפיד, מצהיר שבכוונתו להילחם ביוקר המחיה.

ח"כ טור-פז  הוסיף שקיבל התחייבות של מנכ"לית משרד ראש הממשלה, שכלל תשלומי ההורים לא יעלו.

ח"כ עופר כסיף (חד"ש – הרשימה המשותפת) התנגד לייקור הביטוח ואמר "תשלומי ההורים, תשלומי החובה ותשלומי הרשות הם דבר פסול. הייתה הסכמה כאן בוועדה על מתווה שיציג הפחתה בתשלומי ההורים דיברו גבוה-גבוה על הפחתה, אולם בפועל התעריפים רק עולים, זו יריקה בפרצופם של ההורים בתקופה של יוקר המחיה וירידה בשכר. אם העלאת התעריף תאושר, אני קורא להורים להשבית את הלימודים".

גם אמילי מואטי (העבודה) התנגדה להעלאה. לדבריה "מטרת התכנסות הוועדה צריכה להיות על מנת לבדוק איך האוצר סופג את ההעלאה. למה לרמוס את אלו שהמדינה רומסת מכל כיוון אפשרי?. עו"ד נעם וילדר מהמועצה לשלום הילד, אמרה "אנחנו נגד תשלומי ההורים לחלוטין שסותרים את עקרון השוויון ומרחיבים את הפערים. צריך לצמצם את תשלומי ההורים באופן הדרגתי".

הנהגת ההורים הארצית הגיבה להחלטה בזעם: "החלטתה המבישה הבוקר של ועדת החינוך בכנסת לאשר העלאה נוספת בדמי ביטוח תאונות אישיות לתלמידים, על חשבונם של הורי ישראל לא תעבור לסדר היום. מדינת ישראל הרגילה עצמה שההורים הם בנק שאפשר למשוך ממנו כספים ללא הגבלה, כל פעם בתירוץ אחר. הגיעה העת לומר לממשלה ולחברי הכנסת שמרגישים בנוח להיכנס להורים לכיס עם הבטחות ללא כיסוי, עד כאן! אנו קוראים להנהגות ההורים של בתי הספר בישראל שלא לאשר את חוזר תשלומי ההורים לשנה"ל תשפ"ג עד שהממשלה לא תציג תכנית תלת שנתית שביצועה יחל בשנת הלימודים הקרובה להפחתתם."