ועדי עובדים בצפון לימין עובדי "פרי הגליל": קוראים להסתדרות לקיים שביתה כללית

 

ראשי הוועדים באזור חיפה קוראים לשביתה כללית בהזדהות עם עובדי 'פרי גליל'. כך אמר היום (חמישי) יעקב דבידה, יושב ראש ועד עובדי חברת חשמל במרחב הצפון במהלך כינוס הזדהות שקיימו ראשי הוועדים של המפעלים הגדולים בחיפה. בכינוס השתתפו נציגים ממספנות ישראל, רפא"ל, רכבת ישראל, מס הכנסה נציגי רשויות מקומיות ועוד. עוד נאמר בכנס כי בהמשך ינקטו צעדי הזדהות נוספים.

דבידה קרא ליושב ראש ההסתדרות עופר עיני להשבית את המשק ליום אחד לאות הזדהות עם עובדי המפעל. מוטי חזיזה, יו"ר ועד העובדים של מפעל "ויטה – פרי הגליל", אמר שהוא הזהיר בעבר כי "היום זה מפעל 'פרי הגליל' ומחר עלול הדבר לפגוע במפעלים אחרים". ביום ראשון יתכנס פורום הוועדים לקבל את החלטותיו בהקשר להזדהות הועדים עם עובדי המפעל בחצור הגלילית.

ביום שלישי החליט בית המשפט המחוזי בחיפה לתת ארכה של שמונה ימים עד לתאריך ה-1 במרץ, למפעל "ויטה – פרי הגליל", שבמהלכן יעשו ניסיונות למכור את המפעל ולמנוע את סגירתו. השופט נענה לבקשת עורכת הדין גלילה הורנשטיין ולבקשת נציגי כמה רוכשים פוטנציאלים, ודחה את בקשת עורך הדין עופר אטיאס מטעם הבנקים הנושים להחליט על הליך של כינוס נכסים. במהלך הדיון שנערך שלוש שעות נשמעו קריאות ביניים מצד עובדים שנכחו באולם ומילאו את כל מושביו כלפי אטיאס.