ועדי העובדים החליטו להפסיק לטפל בנסיעות של נתניהו; סכסוך עבודה בערוץ 20

ראשי ועדי העובדים של משרדי החוץ והביטחון הודיעו היום (חמישי) לכלל נציגויות ישראל בעולם כי לאור המבוי הסתום בשיח עם משרד האוצר, להפסיק כל טיפול בנסיעות ראש הממשלה בנימין נתניהו לחו"ל, עד להודעה חדשה. לפי ראשי הוועד, צעד זה מגיע לאחר חודשים רבים מאז הוכרז על סכסוך עבודה בנושא ואחרי שהשיח מול האוצר לא צלח, ובאישור ותמיכת ההסתדרות. לפני כשנה, האוצר הודיע כי בכוונתו לשנות נוהל שלדברי העובדים יפגע בתנאי ההעסקה של השליחים עובדי המדינה בחו"ל. כמו כן, בכוונת האוצר לקצץ בתקציב הייצוג המשמש בידי השליחים לטוות רשת קשרים לקידום האינטרסים של מדינת ישראל.

מצוקה בערוץ 20? המגיש וח"כ לשעבר של הבית היהודי ינון מגל, אמש, לפני שידור מהדורת החדשות (צילום: ערוץ 20)

עוד נמסר מארגון העיתונאים שהבוקר הוכרז על סכסוך עבודה בערוץ 20 הימני. זאת, לפי הארגון, בשל "התנהלות חדצדדית של ההנהלה ופגיעה מתמשכת בתנאי העסקתם של העובדים". הסכסוך הוכרז לבקשת ועד עיתונאי ערוץ 20, וזאת בהמשך לאסיפת עובדים שנערכה ביום שלישי ובה המהלך זכה לתמיכה גורפת.

עיתונאי ערוץ 20 התאגדו בארגון העיתונאים של ההסתדרות לפני כחודשיים על רקע משבר כלכלי בערוץ וכוונה להעביר את המערכת לירושלים. למרות ההתארגנות, הנהלת הערוץ המשיכה להתנהל באופן חדצדדי תוך שהיא מבצעת שינויים ארגוניים מרחיקי לכת שכוללים פיטורים נרחבים ומתמשכים והרעה משמעויות של תנאי ההעסקה ותוך שהיא מסרבת לנהל מו"מ להסכם קיבוצי.