ועדים רבים תומכים במאבקם של עובדי חברת סאני הנוקטים עיצומים

ראשי ועדים בענף הסלולר והאינטרנט פנו למנהל חטיבת סמסונג מובייל בישראל ודרשו את התערבותו בסכסוך העבודה הממושך בחברת סאני, המשווק המורשה של מוצרי סמסונג בישראל. "אנחנו פונים אליך בדרישה דחופה להתערב בהקדם במשבר שנוצר בין העובדים לחברה ולהביא לסיומו במהירות האפשרית" כתבו, "במידה ולא נראה שינוי במגמה כבר בתקופה הקרובה, לא נהסס לנקוט בצעדים נוספים, על כל המשתמע מכך". על המכתב שנשלח השבוע חתומים יושבת ראש ועד עובדי פרטנר קרן אופק, יו"ר ועד עובדי פלאפון יחיאל שמן, ויו"ר ועד עובדי בזק בינלאומי לימור ליברמן לביא.

עובדי סאני החלו לקנוט עיצומים השבוע בסניפים באזור הצפון חיפה, נצרת, רמת ישי, קריון, ירכא, מודיעין דיזנגוף בתל אביב ובפתח תקווה. במסגרת זו הסניפים נותרו פתוחים לקהל, אך ללקוחות ניתן שירות על ידי מנהלי הסניף בלבד. כמו כן, העובדים הפגינו אתמול (שלישי), הפגנה קצרה, בגן העיר בתל אביב.

עובדי סאני תקשורת מפגינים מול אחד מסניפי החברה בתל-אביב (צילום: ועד עובדים)

 

יצוין שביום חמישי שעבר, מאבטחים תקפו, במטה הנהלת החברה בפתח תקווה, את יו"ר ועד העובדים של סאני תקשורת, טל שטרית. הוא הוצא בכוח רב בידי מאבטחים מהנהלת החברה כי ביקש לשוחח עם העובדים.

שטרית, המשמש גם כסגן מנהל בסניף חיפה, סיפר כי הגיע למטה ההנהלה, כפי שעשה במסגרת תפקידו פעמים רבות בעבר, במטרה לשוחח עם עובדים. "אמרו לי שההנהלה לא מאשרת לחברי הוועד להיכנס, וכשרציתי להיכנס בכל זאת החלו לתקוף אותי", אמר שטרית. "ארבעה גברים היו עליי, הטיחו אותי לרצפה והכו אותי, בעטו בי, דרכו עליי ונתנו לי אגרופים. אני חושב שאלימות כזו נגד חברי ועד ונגד עובדים של החברה היא חציית קו אדום שלא יכולה להתקיים במדינה. לא ייתכן שעובדים שרוצים להתאגד יסבלו מהתנכלויות ואלימות מצד החברה".

סאני תקשורת מעסיקה כ-260 עובדות ועובדים ב-25 סניפים ברחבי הארץ, וכן במעבדה מרכזית מורשית, בעיקר בתפקידי מכירות ותיקונים טכניים של כלל מוצרי סמסונג – בהם מכשירים ניידים, טבלטים, שעונים חכמים, אביזרים ועוד. לפני כשנה התאגדו העובדים והחלו במו"מ מול ההנהלה באשר להסכם קיבוצי ראשון, שבמסגרתו הם מבקשים בין היתר להסדיר את ביטחונם התעסוקתי ולשפר את תנאי שכרם, שלדבריהם אינם מתגמלים מספיק. המו"מ נקלע למבוי סתום, וב-10 בדצמבר השנה הכריזה ההסתדרות על סכסוך עבודה בחברה, בטענה לגרירת רגליים וניסיון להכשיל אותו מצד ההנהלה. יו"ר איגוד עובדי הסלולר, האינטרנט וההייטק, יקי חלוצי, אף שיגר לפני כחודש מכתב להנהלת סמסונג העולמית בקריאה להתערב במשבר יחסי העבודה שנוצר בחברה.

בחודש שעבר דיווחה סאני תקשורת על עלייה של 4.4% בהכנסות ברבעון השלישי של 2019, לשיא של 330 מיליון שקל. לאחר הדיווח, יו"ר סאני ובעל השליטה בחברה-האם לפידות קפיטל, יעקב לוקסנבורג, מסר ל"כלכליסט" כי החברה "נערכת לצעדי התייעלות וקיצוצים – כולל צמצום משרות עודפות".