ונצואלה: נעצרו חשודים במעשה אנטישמי בקראקס ובהם שומר בית הכנסת

 

משטרת ונצואלה עצרה אמש שבעה סוכני משטרה וארבעה אזרחים שחשודים בהשחתת בית הכנסת בעיר קראקס. לפני כשבוע וחצי התפרצו כ-15 בני אדם לבית הכנסת, השחיתו את ארון הברית ואת ספרי הקודש וריססו על הקירות כתובות נאצה. על המעצר מסר הנשיא הוגו צ'אבס בשידור טלוויזיה. לדבריו, בין העצורים, אחד משומרי בית הכנסת המועסק במקום מזה 4 שנים. אותו שומר, על פי החשד, ניתק את מערכות החשמל בתוך הבניין, באמצעות המפתחות שברשותו, על מנת לאפשר את הפריצה ללא הפרעות.

בית הכנסת הספרדי "תפארת ישראל" בבירת ונצואלה הושחת בשבוע שעבר כשאלמונים חמושים שברו את דלת בית הכנסת, נכנסו למבנה והשליכו ספרי תפילה על הרצפה. הם ריססו כתובות 'אנחנו לא רוצים יהודים פה' ו-'יהודים לכו מפה', וגרמו נזק למשרדי בית הכנסת. "האנשים הללו נעצרו במהלך חיפושים שנערכו בקראקס, ואנו צפויים להגיש נגדם כתבי אישום", אמר צ'אבס בטלוויזיה. הוא סירב לציין מי עמד מאחורי התקיפה האנטישמית "כדי לא לפגוע בחקירה – שבעיצומה".  

ההודעה על המעצר גרמה לשביעות רצון רבה בקרב הקהילה היהודית בוונצואלה. "אנו רוצים להודות לרשויות על הפעולה המהירה למעצר החשודים, ומודים לכל מי שהזדהה עמנו", אמר אליאס פאראצ'ה, נשיא הקהילה היהודית.  צ'אבס אמר עוד כי "פעלנו במהירות וביעילות כדי למצוא את החשודים במעשה הנפשע כי אנו רוצים לחזק את קהילה היהודית, שהיא חלק בלתי נפרד מן העם הוונצולאני. הממשלה אינה עומדת מאחורי מעשה זה. הממשלה דווקא חקרה כדי למצוא את האחראים למעשה האנטישמי. ממשלתי איננה ממשלה אנטישמית, היא לא מתנגדת ליהודים ולא מתנגדת לכל מרכיב דתי אחר בחברה בוונצואלה".