התעשיינים נגד המורים; מאה גננות הפגינו בתל-אביב בדרישה לתוספות שכר

התאחדות התעשיינים, ארגון המעסיקים הגדול מדינה, הגישה אתמול לבית הדין הארצי לעבודה בירושלים, עתירה נגד הסתדרות המורים בישראל, על כוונתה לשבות את הלימודים ב-1 לספטמבר. העתירה הוגשה חרף העבודה התעשיינים אינם צד בסכסוך העבודה.

פעילי מק"י בהפגנת הגננות שנערכה אתמול בכיכר הבימה בתל-אביב (צילום: זו הדרך)

 

בעתירה, התאחדות התעשיינים מבקשת מבית המשפט להוציא צו מניעה נגד השביתה ובמקביל, להורות לעובדי ההוראה לפתוח את שנת הלימודים כסדרה ללא עיצומים או שיבושים מכל סוג שהוא. לחילופין, ולכל הפחות, מבקשת ההתאחדות להגביל את זכות השביתה והיקפה, "על מנת לצמצם את הפגיעה במשק".

לטענת העתירה, הסתדרות המורים מנצלת את ממשלת המעבר והמצב הפוליטי הרגיש, כדי לשפר את מצבה במשא ומתן תוך התעלמות מוחלטת מהפגיעה הקשה שהיא יוצרת. "בשל העימותים הפוליטיים ומערכת הבחירות הקרובה, ייתכן שהממשלה לא תוכל לפעול בזירה המשפטית, מה שעלול לגרום לפגיעה אנושה באינטרסים חיוניים של המשק… . הסתדרות המורים, אשר מודעת למצב, מנסה לנצלו לרעה לצורך שיפור מצבה במו״מ אל מול ממשלת המעבר", נכתב בעתירה.

יצוין שכ-100 גננות הפגינו אמש בכיכר הבימה בתל אביב. אל גננות הצטרפו חברי מק"י ובנק"י אשר הפיצו כרוזים בתמיכה עם מאבק המורים.   דורית חזן אמרה בהפגנה: "המלחמה הזאת היא לא רק מלחמה שלנו, האינטרס שלגננת יהיו התנאים והשכר הטובים ביותר הוא אינטרס גם של הורי ישראל – הגננת ששומרת על בניכן ובנותיכן צריכה להיות בסביבה בטוחה ותומכת – זאת הדרך להבטיח את החינוך הכי איכותי לילדי ישראל".

בכרוז שהפיצו פעילי מק"י ובנק"י נאמר כי "המשבר החמור במערכת החינוך אינו מקרי ואינו יוצא דופן. הוא תוצר ישיר של מדיניות הקיצוצים בשירות הציבורי בה נוקטות ממשלת ישראל השונות – בלי קשר לעומד בראשן. פקידי האוצר מדווחים בגאווה על עודפי גבייה של מיליארדים, בעת שהמערכות הציבוריות המעניקות שירותים למיליוני אזרחים קורסות"