התנועה הפשיסטית 'אם תרצו' מצטרפת לקמפיין המקרתיסטי נגד פרופ' גולדרייך

ערב הדיון בבג"ץ מחר (חמישי) בעתירה שהגישה ועדת פרס ישראל נגד שר החינוך יואב גלנט, התנועה הפשיסטית "אם תרצו" מצטרפת לקמפיין המקרתיסטי נגד פרופ' עודד גולדרייך ממכון ויצמן. זאת, כי פרופ' גולדרייך, המועמד לקבל ביום העצמאות הקרוב את פרס ישראל, חתם לאחרונה על עצומה של יותר מ-500 אנשי אקדמיה מהארץ ומהעולם הקוראת לאיחוד האירופי לא לאפשר לתוכניות מחקר הממונים על ידו לשתף פעולה עם אוניברסיטת אריאל שבשטחים הפלסטינים הכבושים. מלבד גולדרייך חתמו על עצומה מרצים וחוקרים מהאוניברסיטה העברית, אוניברסיטת חיפה, מכון ויצמן, אוניברסיטת בן גוריון, אוניברסיטת תל-אביב, האוניברסיטה הפתוחה, מכללת תל-חי ועוד.

העצומה שפורסמה תחת הכותרת: "האיחוד האירופאי נותן לגיטימציה להתנחלויות הבלתי חוקיות בישראל" קובלת על כך שהאיחוד האירופי לא מציית לעקרונות של תקנת תכנית המחקר האקדמית "הוריזון 2020" האוסר על שיתוף פעולה עם ההתנחלויות בשטחים הפלסטינים הכבושים.

יצוין שבשבוע שעבר ועדת השופטים להענקת פרס ישראל בתחום המתמטיקה ומדעי המחשב עתרה לבג"ץ נגד גלנט, המסרב לקבל את המלצתה להעניק את הפרס לפרופ' גולדרייך, פעיל חד"ש ומק"י ותיק, על פועלו בנושא סיבוכיות חישובית. גלנט הימני-קיצוני מתנגד להענקת הפרס בגלל עמדותיו העקביות של פרופ' גולדרייך נגד הכיבוש ולמען שלום ישראלי-פלסטיני צודק. על פי החלטת השופטת יעל וילנר, הדיון בעתירה אמורה היה להתקיים ביום שני, וגלנט ומשרד החינוך אמורים היו להגיב על העתירה. בשל ההליך החשאי להענקת הפרס ניתן צו ארעי לחיסיון על כל פרטי העתירה, כולל שמות חברי ועדת השופטים ונימוקיהם למתן הפרס. אך בעקבות בקשת המדינה, דחתה השופטת וילנר את הדיון עד מחר. עוד נמסר בגל"צ כי במשרד החינוך נערכים כעת דיונים בנושא ונשקלת האפשרות להעניק את הפרס לגולדרייך – חרף עמדת השר. בעבר קבע בג"ץ כי אין לשר החינוך סמכות להתערב בהליך בחירת הזוכים בפרס ישראל ובהענקת הפרס.

לפני כחודש פורסם בחדשות 12 כי לאחר שהוועדה החליטה להעניק את הפרס לפרופ' גולדרייך, פנה אליה גלנט בדרישה לבלטה. לאחר הידיעה ששודרה בטלוויזיה, פרופ' גולדרייך פרסם מאמר ב"זו הדרך", בו כינה את גלנט ואת ראש הממשלה נתניהו "שני מנוולים" ואמר כי עוגמת הנפש שבלחיצת ידיהם, עם קבלת הפרס, זניחה לעומת עוגמת הנפש שנגרמת מ"המדיניות הנפשעת והמטומטמת" שלהם.

 

עוד הקריאה להחרים את אוניברסיטת המתנחלים שפורסמה באתר מק"י באנגלית:

http://maki.org.il/en/?p=27157

 

לעצומה שפורסמה נגד אוניברסיטת אריאל ורשימת החותמים (באנגלית):

Ariel University and Horizon 2020: The EU is legitimizing Israel’s illegal settlements

 

המאמר של פרופ' עודד גולדרייך שפורסם ב"זו הדרך":

על התערבותו הבוטה של שר החינוך גלנט: יומן פרס ישראל בעידן נתניהו