התמיכה ברשימה המשותפת בבחירות הקרובות היא הצבעה אסטרטגית

אני מתכוון להצביע בבחירות הקרובות הצבעה אסטרטגית. לגמרי. הצבעה אסטרטגית, בעיני, היא לא לחשב חישובים דמיוניים על קואליציות עתידיות: שום קואליציה נראית לעין בישראל לא הולכת להסיר את חרפת הכיבוש. זה גם לא לחפש על המדפים בחנות מישהו או מישהי שמוצא חן בעינינו הפעם, ולתת לו את הקופון עם זכות הבחירה שקיבלנו (אלה מאתנו בין הים לירדן שיש להם זכות בחירה). ממש לא.

הצבעה אסטרטגית לוקחת בחשבון את עובדת היסוד, שאנחנו חיים במשטר של עליונות יהודית, והשיקול הוא את מי אפשר לחזק מולו. מה יכולים אזרחים ואזרחיות, שנהנים מאזרחות מדרגה א, כלומר אזרחים יהודים, לעשות פעם בכמה שנים עם הקול שלהם? התשובה הסבירה ביותר בעיני היא לתת אותו לכוח פוליטי (לא למישהו או מישהי כזה או אחר שפיתחתי סימפתיה אליו) שמייצג מעצם מיקומו, מעצם העובדה שהוא מייצג את מי שמוכפפים למשטר העליונות הקיים, את האופוזיציה למשטר הזה ואת הסיכוי לחיות כאן חיים אנושיים, כבני אדם שווי זכויות. הפוגרום בירושלים ויריות המשטרה באום אל-פחם הם רק תזכורות. זה המקום שבו אנחנו חיים.

יש רק כוח פוליטי אחד כזה – הרשימה המשותפת. היא כרגע הייצוג הפוליטי הרחב והאמין ביותר של הפלסטינים והפלסטיניות אזרחי ישראל. היא לא מושלמת. רק התפיסה של הפוליטיקה כזירה צרכנית יכולה להוביל אותנו לחפש מוצרים מושלמים ולהקרין עליהם את כל ציפיותינו. כן, נציגיה ונציגותיה של הרשימה המשותפת בכנסת לפעמים יאכזבו אותי. אבל כרגיל הם יאמרו בכנסת את מה שצריך להגיד, הם ילעגו לנפיחות השלטונית, יתקעו מקלות בגלגלים של הכיבוש ויעשו מה שהם יכולים (וזה לא הרבה בכנסת), נגד תהליך הנישול. הם מייצגים את הפלסטינים והפלסטיניות שיש להם זכות בחירה. כיהודי, הדבר הטוב ביותר שאני יכול לעשות בבחירות הוא פשוט לעמוד לצידם.

גדי אלגזי

הרשימה פורסמה לראשונה בפייסבוק ותתפרסם בגיליון השבוע של "זו הדרך"