התמיכה בליכוד ירדה בשליש; מאמץ נואש של נתניהו לגנוב את קולות הרשימה המשותפת

ראש הממשלה בנימין נתניהו רוצה לפגוע ברשימה המשותפת גם לאחר הבחירות. על פי הדיווח ב"ישראל היום" ובעיתונות החרדית, נתניהו הקים צוות "לאיתור קולות פסולים או טעויות שנעשו בעיקר בקלפיות שבהן נרשם אחוז הצבעה גבוה לרשימה המשותפת". הנחת העבודה של הליכוד היא שאם ייפסלו 2,600 קולות של הרשימה המשותפת – מפלגת הליכוד תקבל מושב נוסף בכנסת.

מצביעים עבור המשותפת בדרום תל-אביב, ביום שלישי האחרון (צילום: זו הדרך)

 

למחרת יום הבחירות, ישב נתניהו בלשכתו את מקורבו עו"ד מיכאל ראבלו, ועם ח"כ עו"ד עמית הלוי ועו"ד שמחה רוטמן שנבחר כעת לכנסת מטעם רשימת הציונות הדתית, על מנת לבחון את האפשרויות שעומדות כעת בפני הליכוד בכל הנוגע לספירת הקולות. חברי הצוות נדרשו לבדוק האם ייתכן שהליכוד תקבל מנדט בעקבות פסילת קולות של המשותפת. על פי הדיווח הבדיקה תתמקד בקלפיות עם שיעור הצבעה גבוה לרשימה המשותפת בריכוזי אוכלוסייה ערביים, כמו אום אל פאחם, טייבה, יפו וכפר מנדא.

יצוין שחרף ההכרזות הרמות של נתניהו בעת מערכת הבחירות, התמיכה במפלגתו בקרב האזרחים הערביים נותרה מזערית. בינואר  ביקר נתניהו באום אל-פחם והצהיר כי הוא צופה ששני מנדטים לפחות יגיעו לליכוד מהחברה הערבית. נתניהו התגאה כי בכל מקום ביקשו להצטלם איתו, אך בפועל הליכוד עלה בסך הכל מ-0.29% ל-1.44% מכלל המצביעים בעיר, גידול מ-64 ל-145 קולות.

גם בנצרת ביקר נתניהו וחרף תמיכת ראש העיר עלי סלאם, מפלגתו צמחה מאחוז אחד בשנה שעברה ל-3.91% הפעם – 881 קולות. יצוין שאחוז ההצבעה בנצרת ירד באופן משמעותי מ-60% בבחירות הקודמות ל-38% בנוכחיות. בעיר הערבית הגדולה בישראל מרצ התחזקה, אולי בזכות המועמדת החדשה ג׳ידא רינאווי זועבי שמתגוררת בה ועלתה מ-0.78% כשרצה עם העבודה וגשר בשנה שעבר, ל-3.95% הפעם. המפלגה הגדולה בעיר היא עדיין הרשימה המשותפת עם 64.27% ולאחריה רע"ם עם 23.92%. בקלנסואה, הליכוד זכה ל-74 קולות ובטייבה ל-94 מצביעים.

מהתוצאות הסופיות שפורסמו אתמול עולה כי הליכוד זכה לכמיליון מבציעים, ירידה חדה לעומת הבחירות שנערכו במארס אשתקד בהן עבור מפלגתו של נתניהו הצביעו כ-1.4 מיליון אזרחים. הירידה בכוחו נתניהו נרשם בכל היישובים ובייחוד בערים הגדולות. בירושלים מספר התומכים בליכוד ירד מ-72 אלף ל-51 אלף, בת"א-יפו מ-58 אלף ל-44 אלף, בחיפה מ-38 אלף ל-29 אלף ובבאר שבע מ-49 אלף ל-38 אלף מצביעים.