התחדשו המחאות נגד יוקר המחיה בעזה; התנועות הפלסטיניות קוראות להפסיק את הדיכוי

ברצועת עזה התחדשו בצהריים (ראשון) הפגנות המחאה החברתית והפוליטית נגד שלטון החמאס, זה היום הרביעי ברציפות. לפי דיווחים, ההפגנות נערכו ליד אוניברסיטת אלאזהר, בהשתתפות סטודנטים ומרצים, ובכמה מחנות פליטים. אמש, חרף מעצרם של מאות מפגינים, נערכו מחאות נוספות בחאן יונס, בשני מוקדים בעיר עזה, בדיר אלבלח וכן במחנות הפליטים אל בורייג' ונוסייראת שבמרכז הרצועה. במחנה הפליטים ג'בליה, צעיר בעל דוכן בן 30 הצית את עצמו לאות מחאה על המצב הכלכלי. כמו כן, לפי מקורות פלסטיניים, שוטרי החמאס ביצעו גל מעצרים בקרב פעילים בארגונים לזכויות אדם ועיתונאים.

2019-03-17_193859

ההפגנות בעזה, אתמול, נגד שלטון החמאס (צילום: מען)

ערוץ אלערביה דיווח אתמול כי כוחות החמאס פרצו למשרדים של כמה כלי תקשורת ברצועה ועצרו עיתונאים, על רקע סיקור ההפגנות. ההפגנות החלו ביום חמישי במחנה הפליטים ג'בליה ובצפון הרצועה. רוב כלי התקשורת בעזה נמנעים מלדווח על ההפגנות אך סרטונים רבים דולפים לרשתות החברתיות.

יצוין שאתמול נפגשו בעזה נציגיהן של כל התנועות הפלסטיניות החילוניות והשמאליות וקראו להספיק את דיכוי הפגנות הזעם. התנועות דורשות מהחמאס לכבד את החירויות הדמוקרטיות הבסיסיות ולשחרר את כל העצורים. במפגש שנערך במטה החזית העממית לשחרור פלסטין בעיר עזה לקחו חלק פעיליה ונציגי הפתח, החזית הדמוקרטית לשחרור פלסטינית, הקומוניסטים ממפלגת העם, היוזמה הלאומית הפלסטינית, החזית לשחרור ערבי, החזית למאבק עממי והחזית העממית לשחרור פלסטין – המפקדה הכללית. עוד קראו התנועות "לאחדות השורות ולמימוש ההסכמים" שנחתמו בין הפתח לחמאס בקהיר. "הסיבות למשבר הקשה הפוקד את רוצעת עזה הן המשך הכיבוש והמצור, הפילוג הקיים בין הכוחות הפלסטינים והחלטת הממשל המקומי להכביד על עומס המיסים – מה שתורם לפגיעה ברמת החיים של העם", נאמר בהודעה שפורסמה בתום המפגש.