התארגנות המרצים בהשכלה הגבוהה: בבת ים תתקיים האסיפה השנתית של אקדמיה לשוויון

האסיפה השנתית של אקדמיה לשוויון, התארגנות של מאות מרצים בהשכלה הגבוהה, תתקיים בבת ים ביום שלישי הקרוב, 19.7 בבית שלום אש (ארלוזרוב 50) החל מהשעה 16:00.
במרכז האסיפה השנתית בסוגייה "מה קורה לחיים הפוליטיים בקמפוסים בישראל?" מאקדמיה לשוויון נמסר "השנה זו אנו מעוניינים לבחון את המוסדות האקדמיים בישראל  מבעד לפריזמה של 'מרחב דיאלוג חופשי'". מספר שאלות יעמדו במרכז הדיון: "האם ניתן לקיים באוניברסיטאות ובמכללות בישראל דיון אקדמי במושג של דה-קולוניזציה? האם ניתן ליישם את המושג במציאות הקונקרטית של המוסדות הללו? עד כמה אקדמיה לשוויון אפקטיבית, נראית ופרקטית בדיון זה? ודיכוי הרוח והפעילות הפוליטית בקמפוסים – מה ניתן לעשות?".

פעילי אקדמיה לשוויון בהפגנה בקמפוס האוניברסיטה העברית בעקבות מעצר סטודנטים ערבים, 29 במארס 2022 (צילום: אקדמיה לשוויון)

 

דיון בנושא בהנחיית ד"ר יעל ברדה (האוניברסיטה העברית) יתקיים בהשתתפות: ד"ר יוסף ג'בארין (מכללת תל חי), ד"ר איילת בן ישי (אוניברסיטת חיפה(, ד"ר אביב דרעי (אוניברסיטת תל אביב), ד"ר אבי-רם צורף (מכון ון- ליר( ויוסף טהא (אוניברסיטת תל אביב).

לדברי אחת ממייסדות אקדמיה לשוויון, ד"ר ענת מטר "בתוך החידלון הפוליטי, ההצהרות החלולות, ההצטמצמות בדלת אמות, ההסכמה עם הרכנת הראש – בתוך כל אלה, הפעילות בארגון אקדמיה לשוויון הוכיחה לי שעדיין יש חיים, יש אנרגיה פוליטית כמוסה שמבקשת להתפרץ ויש אפשרויות פעולה ממשיות, משנות מציאות. באסיפה השנתית שתתקיים בשבוע הבא ננסה לדון באנרגיה הזו, לברר מה יכול לעורר אותה, איך היא יכולה לבוא לידי ביטוי בקמפוסים המנומנמים, במקרה הטוב, והלאומניים  – פחות טוב". "נראה כיצד מאבקים שונים מתלכדים זה עם זה ועוזרים זה לזה", הדגישה.

 

האסיפה השנתית של אקדמיה לשוויון בפייסבוק:

https://www.facebook.com/events/1682759935428913

עוד בנושא: https://zoha.org.il/99103