השר ליברמן מנסה לשבור את שביתת המורות אבל ההסתדרות לא תיתן יד למהלך

הסתדרות המורים הודיעה אמש (רביעי) על המשך השביתה הכללית ליום נוסף. היום לא התקיימו לימודים בכל הארץ בכל מוסדות החינוך – בגני הילדים, בבתי הספר היסודיים ובאולפנים. במוסדות החינוך המיוחד התקיימו לימודים כרגיל. בארגון מוחים על עיכוב המשא ומתן להסכם שכר חדש על ידי משרד האוצר, שבו לא הניחו נציגי האוצר הצעה להעלאת שכר המורים.

מורות ומורים מפגינים מול ביתו של ראש הממשלה היוצא נפתלי בנט ברעננה (צילום: הסתדרות המורים)

יצוין שבניסיון לשבור את השביתה, אתמול הודיע משרד האוצר כי יתקצב פעילויות בבתי הספר וגני הילדים מיום ראשון הקרוב במקרה ששביתת הגננות והמורות תימשך גם בשבוע הבא. לפי האוצר, הפעילות, שאמורה להתחיל ב-1 ביולי, תוקדם בחמישה ימים ויפעילו אותה סייעות וגננות הצהרונים, "מורים שיהיו מעוניינים בכך" ואנשי צוות חיצוניים. הסתדרות העובדים והסתדרות מעו"ף, שהמייצגות את הסייעות, מחו על המהלך והודיעו כי הסייעות לא יקבלו את הילדים בגנים בשבוע הקרוב, אלא רק במקרה שהרשויות המקומיות יצרפו אליהן גננת או מורה מוסמכת.

מזכ"לית הסתדרות המורים, יפה בן דוד, אף היא ביקרה בחריפות את שר האוצר אביגדור ליברמן, שהודיע היום שיתקצב הפעלת מסגרות חלופיות לילדי הגנים ובתי הספר בשבוע הבא כדי לשבור את השביתה. בן דוד הודתה ליו"ר ההסתדרות, ארנון בר-דוד, "על הסולידריות שבין ארגוני העובדים שלנו וההגנה על הסייעות מפני ניצול של האוצר". לדברי בן דוד, "אנחנו מנהלים כבר חצי שנה מו״מ עם פקידי האוצר אבל טרם קיבלנו אפילו הצעה קונקרטית אחת. היום אנחנו רואים שלאוצר יש כסף, אבל הוא מעדיף לתת אותו למפעילי קייטנות ולא לעובדות ועובדי ההוראה שנושאים על כתפיהם את מערכת החינוך. במעשיו אלה מחריף האוצר את המשבר במערכת חינוך ומאיץ את נטישת עובדות ועובדי ההוראה. האוצר משדר לציבור ולעובדי ההוראה שאין צורך בעובדות ועובדי הוראה מקצועיים שיהיו אחראים על חינוך דור העתיד של ישראל."

 

עוד בנושא:

סוף דרכה לממשלת בנט: מדיניותו הניאו-ליברלית הובילה למאבק מעמדי ולמחאה חברתית