השביתה של עובדי עיריית חיפה ביומה השלישי; הורים הפגינו מול העירייה

השביתה של עובדי עיריית חיפה נכנסה הבוקר (חמישי) ליומה השלישי. השלכותיה ניכרות ברחבי העיר: בתי הספר נסגרו, הרימות הזבל ברחובות וכל משרדי העירייה סגורים. קובצת הורים הפגינה הבוקר מול בניין העיריה במחאה על השביתה ותושבים בהדר החלו לנקות בעצמם את האשפה שהתפזרה.

עובדי עיריית חיפה פתחו ביום שלישי בשביתה בעקבות פיצוץ במשא ומתן בין הסתדרות המעו"ף, ועד העובדים והנהלת העירייה. לפני כחודשיים קבע בית הדין האזורי לעבודה בעיר, כי העירייה תפעל לשיפור תנאי שכר של העובדים. חרף השביתה ממשיכים לפעול שירותי הצלה בחופים, בית החולים "בני ציון" והחינוך המיוחד.

כרזות שהוצבו בגן העצמאות מול עיריית חיפה במסגרת מחאה העובדים (צילום: ועד עובדים)

 

יצוין שוועדי ההורים של בתי הספר בעיר החליטו אמש על השבתה. זאת, בעקבות הודעת מזכ"ל הסתדרות המורים, יפה בן דוד, לפיה הלימודים בחיפה יתקיימו בזום. בהודעה שנשלחה להורים מוועד ההורים נכתב כי "בשל סכסוך עבודה בין עיריית חיפה לוועד העובדים שלה, והודעת הסתדרות המורים בעקבותיו על המעבר ללמידה מרחוק (בזום). הלמידה מרחוק רק מקשה על ההורים ועל הילדים. היא מקשה על מציאת פתרונות לילדים הצעירים, מפלה משפחות נטולות אמצעים ויוצרת פערים לימודיים ופגיעות רגשיות. למידה מרחוק איננה פתרון למצב בשום אופן. לפיכך החלטנו בהצבעה דמוקרטית להשבית את הלימודים מרחוק ולא להכניס את ילדינו לשיעורים בזום החל ממחר, יום חמישי אנו מחריגים מהשבתה זו כל פעילות שמתקיימת פרונטלית כגון: טיולים, בחינות וכל פעילות בבית הספר ומחוצה לו".

 

עוד בנושא: https://zoha.org.il/116985