השבוע ה-37: מפגינים נגד ממשלת הימין דיווחו שוב על מעשי אלימות

הפגנות נגד ראש הממשלה בנימין נתניהו וממשלתו הימנית נערכו אתמול (שבת) ברחבי הארץ זה השבוע ה-37 ברציפות. כמדי מוצאי שבת התקיימו הפגנות מול מעון ראש הממשלה ברחוב בלפור בירושלים, ובקיסריה צעדו כ-150 מפגינים ממוזיאון ראלי לביתו הפרטי של נתניהו.

הפגנות התקיימו גם במאות צמתים וגשרים בכל חלקי הארץ. בנוסף, נערכה הערב הפגנה נגד נתניהו בחדרה, שם הוא השתתף בכנס של הליכוד. לפי הודעת מטה המפלגה בעיר, מדובר ב"עצרת תמיכה בראש הממשלה, בהשתתפות שרי הליכוד". אך מפגינים המחאה בדקו ומצאו שרק כמה עשרות הגיעו לעצרת הבחירות – לעומת המאות שאנשי הליכוד קיוו שיגיעו.

מפגינים נגד נתניהו, אתמול, ליד לקיה שבנגב (צילום: הדגלים השחורים)

 

כמי שבוע בחודשים האחרונים, המפגינים דיווחו אמש שהותקפו באלימות על ידי תומכי נתניהו. שי גולן, אחת המפגינות בכיכר הראשונים ביבנאל, סיפרה ל"הארץ" על מפגינה שהוכתה על ידי צעיר שעבר במקום. "עמדנו עשרה מפגינים בכיכר, כמדי שבוע. שני נערים חרדים עברו לידינו והחלו לתלוש שלטים. חלקנו ניגש אליהם להגן על השילוט והתפתחה תגרה. בנוסף, נער היכה את אחת המפגינות, העיף את משקפיה ואת הטלפון שלה והיא דיממה מהאף. חיכינו 40 דקות עד שהמשטרה הגיעה והגשנו תלונה". בנוסף, מפגינים בפארן שבערבה דיווחו שתומכי נתניהו קיללו אותם, החוו לעברם תנועות מגונות וזרקו עליהם פחית שתייה. אירועים נוספים נרשמו בתל-אביב, כרמיאל, מושב אליקים, בצומת הסוללים ובגשר ג'למה שליד חיפה.

בדגלים השחורים אמרו הערב כי "הנאשם ותומכיו לא בוחלים באמצעים בניסיון לפגוע במחאה. פעילות סייבר, אלימות פיזית והסתה מתוך רכיב הבחירות של הליכוד הפכו כולם לדבר שבשגרה. תרבות השיסוי והשנאה מופנית לכל מי שמתנגד לנאשם העומד בראש הממשלה. הטירוף הזה חייב להיעצר ב-23 במארס. המחאה תימשך". יצוין ש"קריים מיניסטר" הפיצה אמש סרטון בו נראה אחד משוטרי מג"ב שהיה אמור להשתתף באבטחת ההפגנות אמש ובו הוא נשמע אומר: "יש מקוצרת השבוע, יש בלפור, יש שמאלנים, יאללה מכות".