הרשימה המשותפת תומכת בכינוס הוועדה שתדון בבקשת החסינות של נתניהו

היועץ המשפטי לכנסת איל ינון העביר היום (ראשון) חוות דעת שלפיה אין מניעה, למרות פגרת הכנסת, להקים ועדה מטעם הכנסת אשר תדון בהענקת חסינות לראש הממשלה בנימין נתניהו מפני העמדה לדין בתיקים 1000, 2000 ו-4000. ח"כ יוסף ג'בארין (חד"ש הרשימה המשותפת) מסר כי סיעתו תומכת בכינוס הוועדה ותסרב להעניק חסינות לראש הממשלה הנחשד בפלילים. "אפשר להבין שרמות הפאניקה בסביבת נתניהו חוצות כל גבול. זה כמובן לא יקרה לא רק כי אנחנו רוצים להפיל את שלטון נתניהו, אלא גם כי בקשת החסינות היא שפל ערכי ומוסרי", הדגיש.

חוות הדעת למעשה מגלגלת את ההכרעה לדרג הפוליטי, ויו"ר הכנסת יולי אדלשטיין יוכל כעת לאמץ את חוות הדעת או לדחות אותה. כבר בחודש שעבר קבע ינון כי אין מניעה לכנס את ועדת הכנסת בטרם כינון הממשלה החדשה, אף שאין חובה לעשות זאת. כעת הוא הכריע בשאלה אם פגרת הבחירות משפיעה על המהלך.

בעקבות פרסום חוות הדעת פרסמה לשכתו של אדלשטיין לפיה ביקש מינון לפרסם חוות דעת נוספת. "חוות הדעת דומה בעיקרה לזו שהוציא יועמ"ש הכנסת לפני מספר שבועות", נכתב בהודעה. "אדלשטיין ביקש מינון חוות דעת משפטית באשר לסמכותו על עצם כינוס הוועדה המסדרת. לאחר קבלת חוות הדעת היו"ר יודיע על החלטתו". על כך הגיבה ח"כ עאידה תומאסלימאן (חד"ש הרשימה המשותפת): "פתאום הפכו הליכודניקים לשומרי הפרוצדורה של הכנסת. זה לא עצר אותם בבחירות הקודמות מלנסות לקדם את חוק המצלמות להרתעת מצביעים ערבים ולהיכשל. הליכוד הוא אויב של ערכים דמוקרטים והאופורטוניזם של עמדותיו רק מדגיש את זה יותר".

יצוין שיותר מ-62 אלף אזרחים חתמו על עצומה מקוונת הדורשת להסיר את חסינותו של נתניהו. בעצומה נאמר "אנו אזרחי ישראל פונים לכל חברי הכנסת והמפלגות, לאפשר למערכת החוק לבחון לעומק את החשדות נגד בנימין נתניהו ולא לתת לו  חסינות מהעמדה לדין".

לחתימה על העצומה המקוונת:

https://www.atzuma.co.il/bbjustice