הראשון לציון בין החותמים: רבנים בכירים הביעו תמיכה בארגון להב"ה הגזעני וההומופובי

שורה של רבנים, ובהם הראשון לציון, רבני העיר שהם עובדי מדינה ורבנים בולטים בציונות הדתית, פרסמו אתמול הודעת תמיכה בארגון להב"ה הגזעני בעקבות כוונת השר לביטחון הפנים, עמר בר לב,  להוציאו  מחוץ לחוק ולהכריז עליו כארגון טרור.

אנשי להב"ה מפגינים בזמן מצעד הגאווה בירושלים, 30 ביולי 2015. לא הרחק משם דקר ישי שליסל שישה צועדים ורצח אחת מהן, שירה בנקי בת ה-15 (צילום: אקטיבסטילס)

 

בין הרבנים החתומים במכתב מופיעים הראשון לציון הרב שלמה משה עמאר, הרב בן ציון מוצפי, רבה של העיר צפת שמואל אליהו, הרב מאיר מאזוז, והרב דב ליאור לשעבר יו"ר ועד רבני יש"ע. גם הרב אריה שטרן רבה של ירושלים חתום על המכתב, הרב שלמה אבינר, הרב דרור אריה ממפלגת נעם הגזענית וההומופובית ועוד ראשי ישיבות ורבני ישובים וערים. בכתב כתבו הרבנים: "לא יעלה על הדעת להכריז על התנגדות להתבוללות כגזענות. הארגון פועל על פי חוק ובדרך תורתנו הקדושה, ואינו מעורב בשום פעילות אלימה או נגד החוק ויש לאפשר לו להמשיך בפעילותו החשובה".

יצוין שהשבוע נמסר כי טוויטר חסמה את חשבונותיהם של מנהיג להב"ה בנצי גופשטיין והכהניסט ברוך מרזל, לאחר שהאחרון כבר נחסם על ידי פייסבוק. במרכז הרפורמי לדת ומדינה הביעו תמיכה במהלך, "זו הצלחה גדולה למרכז הרפורמי לדת ומדינה", נמסר. "לאחר מאבק ממושך החליטה טוויטר להשעות את חשבונו של בנצי גופשטיין – העומד בראש ארגון להב"ה – חשבון שפעל תחת שם המשתמש 'כהנא צדק'". לדבריהם, "בשנה שעברה פנה המרכז הרפורמי מרכז מספר פעמים לטוויטר ודרש הסרה מידית וקבועה של החשבון הואיל ונעשה בו שימוש נרחב עקבי ומתמשך להפצת תכנים תומכי טרור, אלימות, גזענות ושנאה כלפי ערבים וכלפי להט"ב, והכל בניגוד גמור לכללי המדיניות של טוויטר".