הקיסר נירון מרחוב בלפור: נתניהו מבעיר את האזור כדי לשמור על כסאו

מספרים שהקיסר נירון, ברוב טירופו, ניגן בעת שהעיר רומא בערה במשך שבוע. הקיסר מרחוב בלפור אמנם לא מנגן, אבל הוא מנצח על תזמורת של פוליטיקאים ימנים וגזענים, מקורבים כסילים ומפקדי צבא ומשטרה שאחראים להצתת תבערה שכמוה לא ידע האזור זה שנים. הוא-הוא אבי התיאוריה לפיה "השאלה הפלסטינית אינה קיימת עוד". מנפתלי בנט ועד מנסור עבאס, הפוליטיקאים השלימו עם טירופו של הקיסר מקיסריה.

האש פרצה בכל עוצמתה ומפילה קרבנות, אזרחים פלסטינים וישראלים, שכל פשעם נתונים למרותם של הקיסר וסריסיו. צודקת מתמיד הדרישה לעצור את האש ולכבות את התבערה, שעלתה בהפגנות שנערכו אתמול (שלישי) בירושלים, בתל-אביב (ר' צילום) ובחיפה; ולהכרת בזכויות העם הפלסטיני למדינה עצמאית לצידה של ישראל ובירתה ירושלים המזרחית.

בליל ההפגזות וההפגנות פרסמה חד"ש הודעה לפיה "אנו מודאגים מהידרדרות המצב והגלישה לאלימות. אנו מתנגדים לכל פגיעה באזרחים חפים מפשע וקוראים להשאירם מחוץ למעגל האלימות והאיבה. הזהרנו חזור והזהר שנתניהו יבעיר את האזור כדי לשמור על שלטונו, והנה כך קרה. אנו תומכים ומעודדים הפגנות, ומאמינים בזכות הבסיסית למחאה. אנו תומכים בהפגנות משותפות ליהודים ולערבים, נגד הכיבוש והמתקפה על עזה, אך פוסלים נחרצות את ניסיונות הלינץ', שריפת הרכוש ובתי התפילה, וכל פגיעה באזרחים, יהודים וערבים. אנו קוראים להרגעת הרוחות והאלימות באופן מיידי. אנו דוחים את הכנסת כוחות מג"ב, שנטיותיו האנטי ערביות ידועות, ללוד. דבר זה עלול רק להוביל להסלמה".

בעת כתיבת שורות אלה ההסלמה בשיאה והקריאה לעצור את האש עומדת בעינה. אך בשוך ההתקפות וההפגזות, גם הכיבוש יישאר עמנו. הגיעה העת למחאה אזרחית המונית של יהודים וערבים לסיום הכיבוש ולמען שלום צודק.