הקימו מטה מאבק: עובדי משרדי הכלכלה, הביטחון והחוץ נגד הקיצוץ הרוחבי

ועדי העובדים של משרדי הביטחון, החוץ והכלכלה הקימו מטה מאבק ביןמשרדי לקראת החלטת ממשלת הימין על קיצוץ רוחבי נוסף בתקציב המדינה. "מהלכי משרד האוצר שיובילו לפגיעה כלכלית אנושה במאות עובדי מדינה שממלאים תפקידי שליחות ברחבי העולם", נמסר.

2019-06-22_164849

מחאת עובדי משרד החוץ בפתח בניין שגרירות ישראל בלונדון, דצמבר 2017 (צילום: ועד עובדים)

מדובר בכ-800 דיפלומטים, אנשי משלחות לרכש ביטחוני ועובדים בנספחויות הכלכליות שפועלים בעשרות מדינות ברחבי העולם וחלק מתקציבי הפעילות שלהם צפויים להיפגע בעקבות הקיצוץ הרוחבי במשרדי הממשלה, שיובא לאישור בשבוע הבא.

במטה המאבק שהוקם בימים האחרונים אמרו ל"גלובס" כי "מדובר בשליחים שתורמים תרומה מהותית לכלכלת ישראל, לביטחונה ולמעמדה המדיני בעולם תוך שהם פועלים בין השאר ליישום הסכמי סחר בינלאומיים, לסיכול פעולות מדיניות נגד ישראל מצד איראן ולמגעים עם גורמי ממשל שונים וחברות ביטחוניות כדי לקדם עסקאות רגישות בתחום". את מטה המאבק מובילים יו"ר ועד העובדים במשרד הביטחון, ששון פרץ, יו"ר הוועד המדיני במשרד החוץ, דנה בנבנישתי, יו"ר הוועד החוץ מנהלי של משרד החוץ, אלי יפרח ויו"ר ועד העובדים במשרד הכלכלה, ארז כהן. נבחנת האפשרות שכבר במהלך השבוע הקרוב הם יפתחו בפעולות מחאה. זאת, תוך קבלת גיבוי מצד ההסתדרות הכללית.

על פי הערכות, ההיקף של הקיצוץ הצפוי הוא כמה מיליוני שקלים, ובמטה המאבק טענו כי הוא יוחל בתקציבים המשמשים את השליחים בחו"ל למימון פעילויות ומפגשים שהם מחוץ לשגרירויות ולנספחויות כנהוג בפעילות דיפלומטית.

"אנחנו יודעים להוביל מאבקים נחושים", אמר יו"ר ועד העובדים במשרד הביטחון, פרץ: "אנחנו נחושים גם הפעם לסכל תכניות שיש בהן כדי לפגוע בציבור העובדים ובוודאי בשליחים שעושים את עבודתם נאמנה למען אזרחי ישראל, עבודה שחלקה סמויה מן העין. אנחנו מקווים שהסוגיה תבוא על פתרונה בימים הקרובים".

עוד על הקיצוץ הרוחבי, בגיליון השבוע של "זו הדרך" (עמ' 3):

http://maki.org.il/he/wp-content/uploads/2019break/06/G24_2019.pdf