הקימה את התנועה לזכויות האשה: הפעילה הפמיניסטית הוותיקה לינדה מטר נפטרה בביירות

הפעילה הפמיניסטית הוותיקה לינדה מטר נפטרה בביירות בשבוע שעבר. מטר הקימה את התנועה הלבנונית לזכויות האשה, בת 97 במותה. כך מסרה המפלגה הקומוניסטית הלבנונית. "מטר הייתה מעמודי התווך של המפלגה הקומוניסטית ופורצת דרך בהגנה על זכויות הנשים. היא הצטרפה לשורותינו בשלב מוקדם בחייה וקשרה את השחרור מהניצול המעמדי עם שחרור האשה ופעלה נגד כל סוגי הדיכוי", מסר דובר המפלגה.

מטר נולדה בביירות ב-1925, בבית של מעמד הפועלים ובעצמה נטשה את לימודיה בגיל 12 כדי לעזור לפרנסת המשפחה. היא נמנית עם מקימיה של "הליגה לזכויות האישה" ב-1953 והייתה נשיאה ב-1978. בין 1966 ל-2000 הנהיגה את "מוצעת הנשים של לבנון" ובמשך השנים יזמה ופעלה להקמת ארגוני נשים רבים.

מטר גם ריכזה את פעילותה של הפדרציה הבינלאומית של הנשים הדמוקרטיות במזרח התיכון. היא הציגה את המועמדות לפרלמנט ב-1996 וב-2000, אך לא נבחרה ופעלה רבות כדי לחייב ששליש המועמדים לבחירות בכל המפלגות יהיו נשים. בריאיון שהעניקה לפני מותה אמרה כי תודות למאבק העיקש, במשך השנים השתפר מעמדם של הנשים בלבנון "אבל הדרך עוד ארוכה עד להשגת שוויון מלא – כולל ביטולם של חוקים רבים המפלים קשות את ציבור הנשים במדינה".