הקומוניסטים הקפריסאים מגנים את תרגיל צה"ל באי: התפתחות מסוכנת למדינה

מפלגת אקל הקומוניסטית, מפלגת האופוזיציה הראשית בקפריסין, כינתה את התרגיל הצבאי של צה"ל באי שהסתיים אתמול (שישי) "התפתחות מסוכנת למדינה". "אי אפשר להפוך את השטחים והערים של ארצנו למגרשי אימונים של אף צבא זר", מסרה הנהגת אקל. "קפריסין צריכה להימנע משיתוף פעולה עם צבא זר עם היסטוריה של כיבוש, קולוניזציה, פשעי מלחמה והפרת חוקים בינלאומיים, כל אלה מזכירים לנו את הכיבוש הטורקי באי", הדגישה.

בממשלת קפריסין הימנית סבורים שאירוח תרגילים צבאיים של צבא כיבוש יכול לחזק את ההתנגדות לטורקיה – אך המפלגה הקומוניסטית דוחה תפיסה זו. "לא המיליטריזציה של השותפויות האזוריות שלנו ולא הפיכת המשמר הלאומי שלנו לתמיכה באנשי צבא של הצבא הישראלי משרתים את האינטרסים והביטחון של ארצנו ואנשינו", נכתב בהצהרה.

בד בבד, התקשורת המקומית מדווחת כי לאורך כל התרגיל, תושבים מקומיים המתגוררים בסמיכות לו התלוננו שוב ושוב על הנזקים לסביבה ועל רעש של כלי רכב צבאיים והארטילריה. בקפריסין מודאגים גם כי שיתוף הפעולה עם ישראל, ובמיוחד מיצוב התרגיל המשותף כחלק מההכנה למערכה של ישראל למלחמה בלבנון ולכיבושה, יחבל בקשריה של קפריסין עם מדינות במזרח התיכון. לדברי אקל "זהו האינטרס של קפריסין להפוך את האי לגשר של שלום ולאו דווקא לשטח אימונים של צבאות זרים".

 

להצהרת אקל המלאה (באנגלית):

Cyprus’ involvement in Israel’s military plans is dangerous